دهن‌کجی به قطر: امباپه مچ ناصر را خواباند

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_embape.jpgاولتیماتوم قطر به کیلیان امباپه تا ساعاتی دیگر به اتمام می‌رسد ولی ستاره فرانسوی در دامی که برای او پهن شده بود، نیفتاد.
به گزارش "همدان فوتبال"، پاری سن ژرمن با اقدامات متفاوتی که دستور آن از دوحه رسیده بود، سعی کرده آن 80 میلیون را پس انداز کند. ابتدا این الخلیفی بود که 26 روز پیش اولتیماتوم داد که امباپه باید حداکثر ظرف مدت 10 روز تصمیم بگیرد. با این حال امباپه این دستور را نادیده گرفت، زیرا می‌دانست که او در این قضیه، دست بالاتر را دارد.
کنار گذاشتن او از تور ژاپن با تصمیم قاطع قطر نیز واکنش خاصی از سوی کیلیان به دنبال نداشت. او در هفته‌های اخیر بسیار راحت و آرام دیده شده، به هواداران امضا می‌دهد و سرنخی از آینده‌اش بروز نمی‌دهد. کیلیان مشکلی برای تمرین کنار نامطلوب‌های باشگاه نیز نداشت. الخلیفی حالا متقاعد شده که تهدید به ترک او جدی است و اصرار به فروش این بازیکن دارد با این حال امباپه هنوز در دامی که قطری‌ها پهن کرده اند، قدم نگذاشته است.
40 میلیون در جیب کیلیان
اگر امباپه قبل از 31 جولای به طور علنی اعلام می‌کرد که قصد دارد از PSG جدا شود، باشگاه می‌توانست استدلال کند که دیگر موظف به پرداخت 80 میلیون یورو پاداش وفاداری به او نیست. با این حال، پاریسی‌ها سعی کرده‌اند با تجزیه و تحلیل قرارداد، سعی کنند از پرداخت پول خودداری کنند، و مدعی شدند که این فوتبالیست نمی‌خواهد در پایتخت فرانسه ادامه دهد و از طریق نامه معروفی که ارسال کرده، صلاحیت دریافت پاداش وفاداری را ندارد. با این حال، امباپه 80 میلیون را حق خودش می‌داند، زیرا او همیشه گفته است که قصدش ماندن تا پایان قراردادش است و فصل بعد نیز می خواهد برای پاریس بازی کند.
پاری سن ژرمن می‌خواست تا قبل از 31 جولای سریال امباپه را تمام کند. اول برای پرداخت نکردن پاداش وفاداری و دوم برای خرید بازیکنان بیشتر و حل معضل فرپلی مالی. به همین دلیل است که باشگاه حتی یک کنفرانس مطبوعاتی برای لوئیس انریکه در تور ژاپن در نظر نگرفته است. باشگاه این خبر را که امباپه در صورت ماندن، در فصل آینده روی سکوها خواهد رفت و به او بازی نخواهد رسید، به رسانه‌ها درز داده و انتظار داشت حرکتی از سوی اطرافیان یا خود بازیکن مشاهده کند تا خروجش را آسان تر می‌کند اما امباپه همچنان سیاست سکوت را ادامه می‌دهد.
یک ماه قرمز و داغ
به جز یک حرکت سریع تا پایان امروز در قالب انتقال دائمی یا واگذاری قرضی، آینده امباپه وارد ماه تعیین کننده خود یعنی آگوست می‌شود. او از فردا دیگر نمی‌تواند تا سال 2025 و یک طرفه تمدید کند و به طور خودکار آن 40 میلیون یورو را دریافت خواهد کرد که فروشش را در بازار تابستانی امسال ارزان‌تر می‌کند. شروع لیگ یک فرانسه نزدیک است و پاری سن ژرمن می‌خواهد زودتر از شر این دندان چرکین خلاص شود.
به همین دلیل است که پی اس جی از راه حل دوم استقبال کرد و آن فروش امباپه به الهلال عربستان بود ولی امباپه سریعا پاسخ منفی داد و حتی حاضر به مذاکره با الهلال هم نشد. پاریس حالا حتی در فکر راه حل سوم است. همانطور که دیلی میرور دیروز منتشر کرد، لیورپول می‌تواند یک راه حل موقت باشد و هر دو باشگاه درباره انتقال احتمالی امباپه در سال آینده صحبت کرده اند. اینکه امباپه قرضی به لیورپول برود و سال بعد که رئال مادرید با آغوش باز منتظر اوست، به آرزوی دیرینه اش برسد.
هدف امباپه اما مشخص است. او به هیچ باشگاهی جز رئال نخواهد رفت و منتظر مادریدی‌ها خواهد ماند. در یک ماه پیش رو می‌توان سه احتمال را متصور بود. یکی ارائه پیشنهاد توهین آمیز و ارزان رئال به پی اس جی است که بلافاصله رد خواهد شد و دومین مقاومت امباپه حتی به قیمت سکونشینی و سومی، تماس پاریس با مادرید برای مذاکره مستقیم و رسیدن به توافقی دوجانبه برای انتقال امباپه. یک ماه پر تنش و داغ را پیش رو داریم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن