درباره آنچه اين روزها و سال‌ها بر پاس مي‌گذرد

مديريت و سرمربی شيفتي!

مجتبی خورشیدیمشكل پاس، مشكل مشترك همه تيم‌ها در فوتبال ايران است كه درجايي پررنگ و جاي ديگر كمرنگ است. اولين و بزرگترين مشكل اين تيم بزرگ عدم مديريت، سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي صحيح است كه اين مهمترين مساله فوتبال ما نيز هست.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، اين فاكتورها بي‌شك در تيم دروني پاس كه به زمين فرستاده مي‌شود تاثير زيادي دارد.

اين تيم مشكل ساختاري دارد و اگر تيم‌هاي ديگري در ظاهر موفقيت‌هايي به دست مي‌آورند به اين دليل است كه مشكل‌شان به مانند پاس در اين حد حاد نيست.

به طور مثال تيم الوند به دليل ثبات مديريتي طي دو سال اخیر تا حدودي نسبت به ساير تيم‌های هم ردیف برنامه‌ريزي منسجمي دارد اما تغييرات مداوم مديريتي در پاس به گونه‌اي شده كه احساس مي‌‌شود مديران به صورت شيفتي در اين باشگاه فعاليت مي‌كنند!

قطعا ما نمي‌توانيم شرايط فوتبال استان هایی نظیر اصفهان و تبریز را به همدان تعميم دهيم. در این گونه استان ها اركان فوتبال ثابت و باشگاه‌ها ساختار و سيستم تشكيلاتي بسيار منظم دارند؛ طبيعتا در آن شرايط عملكرد ضعيف يك مربي در فرصتي مشخص، به وضوح مشخص مي‌شود. حال آن كه فوتبال ما اصلا ساختار مشخصي ندارد كه بخواهد منظم باشد!

مربيان در فوتبال حرفه‌اي تمركزشان را تنها معطوف به بررسي شرايط بازيكنان، تاكتيك‌هاي تيمي، آناليز حريفان و ديگر مسايل فني مي‌كنند؛ آنها در آن صورت مي‌توانند در بوته آزمايش قرار گيرند نه مثل اينجا كه بازيكنان معمولا دغدغه وصول طلب شان را دارند و اين چيزي است كه در رسانه‌ها مي‌بينيم، برنامه‌ريزي‌هاي صحيحي وجود ندارد، ابزار لازم در اختيار نيست و در كل هيچ چيز سرجاي خودش نيست؛ در چنين شرايطي چه انتظاري مي‌توانيم از مربي تيم داشته باشيم؟! وقتي ساختار و اركان مشخصي در فوتبال پاس وجود ندارد، نمي‌توانيم ناكامي‌ تيم را به مربي معطوف كنيم و کادر فنی را متهم اصلي قلمداد كنيم.

مجتبی خورشیدی مربي كاربلدي بود كه توانست نتايج قابل قبولي در پاس بگيرد؛ او اين شرايط را در سایر تیم ها هم داشت و در مجموع نتايج خوبي در فوتبال گرفت؛ همين مربي با همان ويژگي‌ها هم اکنون از سوی مجید جلالی دعوت به کار در تراکتورسازی شده است كه اركان منظمي دارد، بازیکنان تراز اول دارد و صدها برابر همدان هوادار دارد و حتي به ليگ قهرمانان آسیا راه يافته و به دنبال قدرت نمايي است. در قياس اين شرايط با هم به چه نتيجه‌اي مي‌رسيم؟ جز اين است كه ساختار و اركان فوتبال پاس دچار مشكل است؟

در ساليان گذشته همراه با ورود مربيان خارجي نظیر بگوویچ بعضا مربيان نظیر مدیر روستا، منصوریان و طیری هم به فوتبال پاس آمده‌اند اما از اوضاع و احوال كار در اينجا سرخورده شده‌اند. متاسفانه عده‌اي از آنها قرباني ماندگاري عده‌اي بر مناصب‌شان شدند و برخي مديران نوك پيكان اتهامات را به سمت سرمربي سوق دادند.

 

در عين حال معتقدم پاس تنها در يك صورت مي‌تواند از اوضاع فعلي رها شده و از حيثت‌اش دفاع كند كه امسال متفاوت با گذشته هزینه کند و مدیریت مدبر داشته باشد. قطعا تکرار شرایط گذشته منجر به تبدیل شیفت جدید مدیرعامل در تیم می شود و شاید دوباره بحران...

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن