3سال در حسرت صعود

b_150_100_16777215_00_images_stories_toop.jpgرقابت‌هاي ليگ دسته اول قهرماني باشگاه‌هاي كشور جام آزادگان در يك قدمي پايانی قرار دارد و تيم‌هاي الوند و پاس همدان اميدهاي خود را براي صعود از دست دادند تا باز هم همدان از ليگ برتر دور بماند.

تيم فوتبال پاس پس از غلبه بر راهيان كرمانشاه اميدهاي كمرنگي براي صعود پيدا كرد اما فدراسيون فوتبال در اقدامي تعجب‌برانگيز تيم برق را به رقابت‌هاي ليگ برگرداند و 3 امتياز شيرين نيز به شهرداري تبريز هديه كرد تا اين تيم تبريزي و استقلال خوزستان با 46 امتياز در هفته آخر براي صعود مستقيم به ميدان بروند.

 

تيم برق شيراز پس از آنكه در دو بازي مقابل حريفان حاضر نشد به حكم فدراسيون فوتبال از جدول كنار گذاشته شد. ابتدا نتايج اين تيم صفر شد، سپس در يك چرخش 180 درجه‌اي تنها بازي‌هاي باقي‌مانده 0-3 به سود حريفان اعلام شد اما لابي فدراسيون فوتبال در روزهاي گذشته فعال شد و پس از رايزني‌هاي مختلف تيم برق را پس از 3 هفته كناره‌گيري مجاب كردند كه به ميدان بيايد و در اين راستا ديدار شهرداري تبريز و برق را نيز 0-3 به سود شهرداري اعلام كردند تا اين تيم با كسب 3 امتياز باد آورده راه صعود خود را هموار كند؛ هرچند در اين تصميم‌گيري‌ها پرداخت حقوق سرمربي تيم ملي كشورمان توسط تبريزي‌ها بي‌تأثير نبود و فدراسيون دين خود را به نمايندگان تبريز ادا كرد.

با توجه به اين اتفاقات تيم پاس همدان نيز چون الوند هيچ شانسي براي حضور در پلي‌آف ندارد و عملاً پرونده پاس در ليگ دسته اول بسته شد تا افسوس هزاران علاقه‌مند به فوتبال همدان را به دنبال داشته باشد.

تيم پاس در برابر راهيان كرمانشاه فوتبال قابل قبولي ارائه داد كه اگر در چند هفته اخير نيز چنين بازي مي‌كرد امروز افسوس فرصت‌هاي از دست رفته را نمي‌خورديم و با خيال راحت جشن صعود راه مي‌انداختيم.

گفتني‌ها در خصوص دلايل ناكامي نمايندگان استان زياد است كه در فرصت‌هاي ديگر به آن خواهيم پرداخت.

يكي از دلايل ناكامي پاس نداشتن نفر در اركان فدراسيون فوتبال است و در طول مسابقات شاهد اجحاف داوران به تيم‌هاي استان بوديم كه اين اجحاف در نهايت به زیان نمايندگان استان تمام شد.

وقتي تيم‌هايي چون گسترش فولاد و شهرداري تبريز پرداخت حقوق 700 ميليوني كي‌روش را تقبل مي‌كنند بايد قبول كنيم كه محبت فدراسيون و كميته داوران شامل حال اين تيم‌ها مي‌شود و دو تيم ياد شده به ليگ برتر نزديك مي‌شوند.

البته نبايد ناكامي‌ها را به گردن اين و آن انداخت. اگر تيم‌هاي ما هوشيار بودند به راحتي مي‌توانستند به ليگ برتر صعود كنند اما سوءمديريت‌ها، بموقع تزريق نشدن پول و كمبود تجربه مانع موفقيت پاس و الوند شد و بايد يك سال ديگر حضور در ليگ دسته اول را به جان بخريم و افسوس پول‌هاي هدر رفته را بخوريم.

دو تيم الوند و پاس تا چند هفته پيش از مدعيان اصلي صعود بودند اما كسب نتايج ضعيف در چند بازي اخير آنها را از كورس رقابت خارج كرد و حالا در يك هفته به پايان رقابت‌ها ديگر شانسي براي صعود نداريم.

از تيم الوند انتظار بيش از اين نبود اين تيم علي‌رغم آنكه در بازي‌هاي اخير خوب نتيجه نگرفت اما در مجموع بيش از حد انتظار ظاهر شد و عملكرد رضايت‌بخشي را از خود بر جاي گذاشت اما از تيم باسابقه پاس انتظار بيشتري می‌رفت. پاس تيم بزرگي است و سابقه قهرماني آسيا را دارد. اين تيم در ابتداي فصل براي قهرماني و صعود بسته شد و تمام اركان اين باشگاه از صعود زودهنگام خبر مي‌دادند.

پاس نتوانست انتظارات را برآورده كند و بسيار كمتر از انتظار ظاهر شد. تيم فوتبال پاس نسبت به فصل قبل عملكرد بهتري داشت و تا هفته‌هاي پاياني شانس صعود داشت اما دوري هيأت مديره و برخي مسائل ديگر باعث شد تا اين تيم نتواند در جاده موفقيت پيش برود و سرانجام يك بار ديگر ناكام بزرگ لقب گرفت.

پاس نشان داد كه با تكيه بر پول دولت نمي‌تواند قد راست كند و بايد فكري اساسي براي اين تيم شود تا شكل واقعي باشگاه پيدا كند و براي رسيدن به ليگ برتر خيز بردارد.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن