پایان تنور داغ لیگ برتر فوتبال همدان با قهرمانی الوندنوین

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_170206991.jpgتیم الوندنوین با کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال استان همدان، جواز حضور در فصل آینده مسابقات لیگ دسته سوم کشور را کسب کرد.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، فصل جاری لیگ برتر فوتبال همدان با حضور تیم‌های داریوش، پاسارگاد نوین و گرین‌کشاورز نهاوند، الوند نوین، مهر و شهدای جورقان همدان، ذوب‌فلزات بهار، شهرداری مریانج، ستاره‌سرخ تویسرکان و عقاب‌الوند شهرستان اسدآباد برگزار شد.
مسابقاتی که پرجمعیت‌ترین تماشاگر را در بین لیگ‌های ورزشی همدان به خود اختصاص داد تا در نهایت چهره تیم قهرمان پس از ماه‌ها تلاش تیم‌ها مشخص شود.
در این بین گرین کشاورز نهاوند در همدان هفته‌های آغازین تصمیم به کناره گیری از مسابقات گرفت تا کورس رقابت بین ۹ تیم برگزار شود.
رقابتی که با قهرمانی الوندنوین همراه بود تا پس از سال‌ها از انحلال تلخ تیم پرافتخار "الوند" که اوایل دهه ۹۰ در لیگ‌های ۲ و یک کشور خوش درخشید، الوندنوین آغازگر همان راه شود.
مربی سابق الوند همدان امسال دست بکار شد و با تشکیل باشگاه الوندنوین، این تیم را روانه لیگ برتر فوتبال استان همدان کرد تا خاطرات شیرین فوتبالدوستان در الوند دهه ۹۰، باردیگر تداعی شود.
اکبر افشاری مربی تیمی بود که اوایل دهه ۹۰ پدیده لیگ‌های ۲ و یک فوتبال کشور لقب گرفت و حتی تا یک قدمی صعود به لیگ برتر نیز پیش رفت و حالا در مقام مالک و مدیرعامل باشگاه الوندنوین، به دنبال درخشش دوباره در این مسیر است.
قهرمانی با چاشنی گل به خودی حریف
الوندنوین همدان در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال این استان توانست با شکست شهدای جورقان جام قهرمانی را بالای سر برده و جواز حضور در فصل آینده لیگ دسته سوم فوتبال کشور را کسب کند.
الوند نوین همدان در مصاف با شهدای جورقان ۲ بر یک به برتری رسید تا بالاتر از ستاره سرخ تویسرکان حریف اصلی خود در کورس قهرمانی، به این مهم دست یابد.
ابتدا محمدمهدی احمدی مهاجم گلزن جورقانی‌ها در دقیقه ۴۶ توانست دروازه الوند نوین را باز کند اما در نیمه دوم حسین احمدی بازی را به تساوی کشید تا اینکه اشتباه مدافع شهدای جورقان منجر به گل به خودی و بازشدن دروازه این تیم شد تا الوندی‌ها جشن صعود را برپا کنند.
نکته جالب توجه اینکه شهدای جورقان که جزو گزینه‌های سقوط به لیگ دسته یک همدان بود، با خوش شانسی از این اتفاق تلخ در امان ماند.
الوند نوین با این نتیجه ۳۶ امتیازی شد و در پایان فصل به مقام قهرمانی رسید و شهدای جورقان نیز با ۱۰ امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار گرفت و موفق به حفظ سهمیه خود در لیگ برتر استان شد.
این تیم با ترکیب نفرات باتجربه نظیر محمد اصلانی، وحید شانعی، امین وکیلی، مجید بیات، علی ابوالفتحی، حسین احمدی، علی شاهسوند، شهاب زارعی، امیر حسین امید پور، محمود خالدیان، مهدی زارعی، سعید زارعی، حسام پور شعبانی، بهنام رسولی، بهنام ملکی، وحید روحی، سعید بهرامی، جمال فتاحی و مهدی جعفری در این رقابت‌ها حضور یافت.
همچنین سجاد جعفری سرمربی، مهدی زندی و حسین عسگری مربیان و علی هیبتی سرپرست این تیم در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال استان همدان بودند.
سقوط شهرداری جورقان در روز حسرت قهرمانی ستاره سرخ
در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال همدان تیم مدعی پاسارگاد نوین نهاوند به مصاف مهر همدان رفت که این دیدار به تساوی یک بر یک دست یافت، برای تیم مهر عرفان استخری و برای پاسارگاد نوین نهاوند مجید مومیوند گلزنی کردند.
پاسارگاد نوین نهاوند با این نتیجه ۳۲ امتیازی شد و در پایان فصل در جایگاه سوم جدول قرار گرفت، مهر نیز با ۱۶ امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار گرفت.
در دیگر مسابقه حساس این هفته، تیم‌های ذوب و فلزات بهار و ستاره سرخ تویسرکان به مصاف هم رفتند که در نهایت دو تیم به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند.
میثم خلیلی و امیرحسین یادگاری گل‌های ذوب و فلزات بهار را به ثمر رساندند و هر دو گل ستاره سرخ را محمد عبدالملکی به ثمر رساند.
ستاره سرخ که هفته‌ها در صدرجدول این مسابقات قرار داشت، با این نتیجه ۳۳ امتیازی شد و به عنوان نایب قهرمانی رسید، ذوب و فلزات بهار نیز ۲۷ امتیازی شد و در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت.
مصدومیت ناگهانی دروازه بان تیم ستاره سرخ تویسرکان در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال همدان از مهمترین دلایل ناکامی این تیم به شمار رفت چرا که حسین عسگری جزو ستاره‌های این دوره از مسابقات بود.
تیم شهرداری مریانج نیز در حالی میزبان یاران داریوش نهاوند رفت که با نتیجه پرگل چهار بر یک متحمل شکست شد و به لیگ دسته یک فوتبال همدان سقوط کرد.
برای یاران داریوش محمد مولوی دو بار، سهراب قاسمی و علیرضا زمانی گلزنی کردند و تک گل شهرداری مریانج را علی خدابنده لو به ثمر رساند.
یاران داریوش با این نتیجه ۲۱ امتیازی شد و در پایان فصل در جایگاه ششم جدول قرار گرفت، شهرداری مریانج نیز با هفت امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفت و به لیگ دسته اول فوتبال استان سقوط کرد.
اهدای جام قهرمانی با حضور عباس صوفی رییس، کمال عربیان نایب رییس و علیرضا بلالی دبیر هیات فوتبال استان همدان برگزار شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن