پاس و شاهین بندرعامری؛ جدال همسایه‌های لیگ ۲ برای بقا در کورس مدعیان

b_150_100_16777215_00_images_pas.jpgتیم‌های پاس همدان و شاهین بندرعامری در شرایطی فردا دوشنبه و از هفته هجدهم لیگ دسته دوم فوتبال کشور مقابل هم قرار می‌گیرند که هر ۲ تیم به دنبال کسب سه امتیاز و بقا در کورس مدعیان صعود هستند.
هر ۲ تیم پاس و شاهین بندرعامری با ۲۵ امتیاز در رده‌های چهارم و ششم جدول قرار دارند و نبرد آن‌ها برای کسب سه امتیاز بسیار حایز اهمیت است.
در گروه ب لیگ دسته دوم فوتبال کشور مس شهربابک با شروع طوفانی در نیم فصل دوم توانست ۳۸ امتیازی شود و با فاصله نسبت به تیم‌های دوم و سوم جدول در صدر قرار بگیرد.
نفت امیدیه نیز با نتایج مطلوب نیم فصل اول ۳۳ امتیازی است و رده دوم را تصاحب کرده و نیروی زمینی با ۲۶ امتیاز در رتبه سوم جای گرفته است.
معادلات این گروه به گونه‌ای است که به جز مس شهربابک که با فاصله همچنان به دنبال صعود مستقیم است، دست یابی به نفت امیدیه در رده دوم جدول جبران پذیر بوده و تیم‌های تعقیب کننده به امید رسیدن به پلی آف نبرد می‌کنند.
بازی سرنوشت ساز همسایه ها
سه امتیاز بازی پاس و شاهین برای هر ۲ تیم بسیار حایز اهمیت است و سه امتیاز این مسابقه می‌تواند آن‌ها را در رسیدن به پلی آف امیدوارتر کند.
از آنجا که نیروی زمینی تیم رده سومی جدول باید به مصاف میلادمهر قعرنشین جدول مسابقه‌ای دشوار را برگزار کند، پاس و شاهین بندرعامری نیز امیدوار به تصاحب سکوی سوم گروه ب هستند.
نفت امیدیه نیز جدال سخت مقابل شهدای بابلسر تیم رده پنجمی گروه ب دارد و همین مساله ۲ تیم پاس و شاهین را امیدوارتر کرده است.
هر ۲ تیم پاس و شاهین بندرعامری در صورت برتری مقابل یکدیگر و تساوی و یا شکست نیروی زمینی، چه بسا رتبه سوم جدول را تصاحب کنند.
هر ۲ تیم پاس و شاهین بندرعامری در صورت برتری مقابل یکدیگر و تساوی و یا شکست نیروی زمینی، چه بسا رتبه سوم جدول را تصاحب کنند.
اختلاف یک امتیازی نیروی زمینی با تیم‌های پاس، شهدای بابلسر و شاهین بندرعامری باعث شده تا رتبه سوم جدول در خطر تصاحب قرار بگیرد.
در واقع شکست تیم‌های نفت امیدیه و نیروی زمینی بهترین نتیجه برای پاس و شاهین بندرعامری است.
با این حال تساوی پاس و شاهین بندرعامری نیز نتیجه مورد پسند حریفان گروه ب لیگ ۲ خواهد بود و باعث عبور از جایگاه آن‌ها خواهد شد.
نبرد سخت پاس در بوشهر
هر ۲ تیم پاس و شاهین بندرعامری با چهره‌ای متفاوت به نسبت نم فصل اول برابر هم قرار می‌گیرند.
هر چند بازی رفت ۲ تیم با نتیجه پرگل چهار بر یک به سود پاسی‌ها به پایان رسید اما بازی برگشت به طور قطع شرایط متفاوت است.
۲ تیم در نیم فصل تغییرات گسترده را در ترکیب و شالکه فنی خود ایجاد کرده‌اند به خصوص شاهین که بازیکنان مطرحی را به خدمت گرفته است.
نبرد در هوای بسیار گرم و شرجی بوشهر نیز دغدغه پاسی‌ها خواهد بود تا به سختی رویارویی با شاهین اضافه کند.
پاسی‌ها در نیم فصل دوم با هدایت علی قربانی نتایج درخشانی کسب کرده‌اند و تیم بدون باخت گروه ب بوده‌اند و اکنون نیز درصدد تداوم این شکست ناپذیری هستند.
پاسی‌ها در نیم فصل دوم با هدایت علی قربانی نتایج درخشانی کسب کرده‌اند و تیم بدون باخت گروه ب بوده‌اند و اکنون نیز درصدد تداوم این شکست ناپذیری هستند.
با این حال علی قربانی سرمربی پاس که نیم نگاهی به پلی آف دارد، با کسب حداقل امتیاز دیدار مقابل شاهین بندرعامری راضی نیست و می‌کوشد تا به سه امتیاز برسد.
موفقیت آن‌ها در دیدارهای اخیر در شرایطی بوده که در هر بازی چند مهره کلیدی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته و با این حال با حداکثر توان تیمی برابر حریفان ظاهر شده است.
آرامش و دوری از حواشی مهمترین عامل در شکل گیری تیم پاس برای کسب موفقیت بوده و علی قربانی توانسته تیمی منسجم و با کیفیت را ایجاد کند.
آن‌ها در صورتی که بتوانند از سد شاهین عبور کنند و نیروی زمینی برابر شهدای بابلسر به برد نرسد، به رده سوم جدول صعود می‌کنند.
شاهین به دنبال شکار پاس
تیم شاهین بندرعامری در سه بازی گذشته خود تنها یک امتیاز کسب کرده و اکنون درصدد جبران شکست‌های خود است.
تیمی که در نیم فصل بازیکنان مطرحی نظیر الیاس صالحی از پاس و علی اصغر شیردل مهاجم کهنه کار و باتجربه را کسب کرد و اکنون با صرف هزینه‌های هنگفت به دنبال صعود است.
آن‌ها علاوه بر حضور قدرتمند برابر پاس برای کسب سه امتیاز، به دنبال انتقام گیری بازی رفت نیز هستند.
شاهین بندرعامری برای امیدواری در صعود محکوم به عبور از سد پاس است و شرایطی مشابه نماینده همدان دارد.
برد آن‌ها مقابل پاس اگر با تساوی نیروی زمینی مقابل شهدای بابلسر همراه باشد، به رده سوم جدول صعود می‌کنند اما شکست یا تساوی در این بازی منجر به سقوط در جدول خواهد شد.
در واقع شکست هر ۲ تیم پاس و شاهین بندرعامری مقابل هم، صعود را کم رنگ می‌کند و نماینده بوشهر به هیچ عنوان دوست ندارد این فرصت مهم در بازی خانگی برای شکست پاس را از دست بدهد.
تیم‌های پاس همدان و شاهین بندرعامری در هفته هجدهم مسابقات از ساعت ۲۰: ۲٠ فردا دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در ورزشگاه مهدوی بوشهر به مصاف یک‌دگیر خواهند رفت.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن