شهرآورد پایتخت و یک دوئل تماشایی؛ دستکش طلایی در گچساران یا الیگودرز؟

b_150_100_16777215_00_images_1693-stadium_azadi.jpgیکی از نقاط آرامش استقلال و پرسپولیس در این روزها به دروازه ۲ تیم برمی‌گردد که هم «رشید مظاهری» و هم «حامد لک» توانسته‌اند خوش بدرخشند.
چیزی تا فرا رسیدن نود و چهارمین شهرآورد پایتخت باقی نمانده است. جایی که سرخآبی‌های پایتخت باید آخرین بازی باقیمانده هفته هشتم را به انجام برسانند. درباره این مسابقه گفتنی‌های زیادی وجود دارد. اما نکته‌ای که خیلی‌ها به آن معتقد هستند این است که نه استقلال و نه پرسپولیس در وضعیت ایده‌آلی از لحاظ کیفیت بازی قرار ندارند و در خیلی از نقاط، با مشکل و کمبود بازیکن روبه رو هستند.
اما تنها نقطه‌ای که شاید هر ۲ تیم خیالشان از آن به صورت کامل راحت است، پست دروازه‌بانی است. جایی که «حامد لک» در پرسپولیس و «محمدرشید مظاهری» در استقلال توانسته‌اند به خوبی رضایت کادر فنی، کارشناسان و هواداران را جلب کنند و خیلی زود محبوبیت قابل توجهی را نیز به دست بیاورند. لک از لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس را همراهی می‌کند و مظاهری هم با شروع لیگ استقلال را کمک می‌کند و حالا قرار است هر ۲ برای نخستین بار در شهرآورد پایتخت به میدان بروند.
مظاهری بعد از نیمکت نشینی در ۲ بازی ابتدایی به درون دروازه آمد و جای «سیدحسین حسینی» را پر کرد. او در هفت بازی که درون دروازه استقلال بوده فقط ۲ گل دریافت کرده که یکی از این ۲ گل در جریان مسابقه و از تیم صنعت نفت بوده است. گل دیگر هم از روی نقطه پنالتی توسط «احمدرضا زنده‌روح» در دیدار با گل‌گهر به ثبت رسید. اوج درخشش رشید در بازی برابر تیم‌های شهرخودرو، گل‌گهر و آلومینیوم بود که به نوعی با سیوهایش استقلال را در بازی نگه داشت.
او حالا با توجه به داده‌های متریکا بهترین گلر لیگ از لحاظ امتیاز است. مظاهری بیشترین درصد مهار را هم به خود اختصاص داده و از لحاظ تعداد کلین‌شیت در کنار اخباری و لک رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
آمار مظاهری را در ادامه مشاهده می‌کنید:
سن: ۳۱ سال
محل تولد: گچساران
قد: ۱۹۲ سانتی‌متر
تعداد بازی: ۷
کلین‌شیت: ۵
دقایق حضور: ۶۳۰ دقیقه
میانگین گل خورده: ۰.۳
امتیاز: ۷.۳۸
دقت پاس: ۶۸.۱%
تعداد مهار: ۲.۹
درصد مهار: ۹۰.۹%
اشتباه: ۰
پاس کلیدی: ۱
کارت زرد: ۰
اما «حامد لک». او و مظاهری پیش از این در تیم‌های فولاد و تراکتور بازی کرده‌اند و شاید همین یکی از معدود نقاط اشتراکشان در گذشته بوده باشد. حامد در چهارمین دهه زندگی‌اش به تیم محبوب خود رسید و فراتر از حد انتظار ظاهر شد. او یکی از دلایل اصلی فینالیست شدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود. لک درخشش در لیگ قهرمانان را به لیگ بیستم بسط داد. او در هفت بازی تنها ۲ گل خورده که یکی با ضربه سر از «مجتبی بیژن» و دیگری در موقعیت تک به تک در برابر «میلاد جهانی» بود.
حامد در دیدار مقابل سپاهان ستاره اصلی مسابقه بود و به تنهایی در برابر حملات تیم «محرم نویدکیا» ایستادگی کرد و اجازه نداد یحیی با باخت به استقبال شهرآورد بیاید. لک مقابل شهرخودرو و صنعت نفت هم جزو خوب‌ترین نفرات تیم بود و رکورد بیشترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه برای پرسپولیس از شروع لیگ در تاریخ مسابقات را با ثبت عدد ۴۰۰ دقیقه به خود اختصاص داد.
او حالا با توجه به داده‌های متریکا در کنار «رشید مظاهری» و «محمدرضا اخباری» بیشترین کلین‌شیت را در اختیار دارد (پنج کلین شیت). لک در کنار مظاهری کمترین میانگین گل دریافتی را هم در اختیار دارد (۰.۳). لک از حیث دقت پاس بعد از «علیرضا حقیقی» و «پیام پارسا» نفر سوم است و از نظر درصد مهار هم فقط «رشید مظاهری» را بالای سر خود می‌بیند.
آمار لک را در ادامه مشاهده می‌کنید:
سن: ۳۰ سال
محل تولد: الیگودرز
قد: ۱۹۴ سانتی‌متر
تعداد بازی: ۷
کلین شیت: ۵
دقایق حضور: ۶۳۰ دقیقه
میانگین گل خورده: ۰.۳
امتیاز: ۷.۰۲
دقت پاس: ۷۸.۸%
تعداد مهار: ۲.۴
درصد مهار: ۸۹.۵%
اشتباه: ۰
پاس کلیدی: ۰
کارت زرد: یک
حالا باید دید در تقابل بین این ۲ گلر باتجربه، باروحیه و آماده کدام یک به برتری می‌رسند و می‌توانند ستاره مسابقه باشند. بدون تردید داشتن یک گلر آماده در دیداری به حساسیت شهرآورد پایتخت می‌تواند گام بلندی برای موفقیت در این بازی باشد. خصوصا در این برهه حساس که باخت در شهرآورد برای هر یک از ۲ مربی می‌تواند بسیار گران تمام شود.
حدس شما چیست؟ محمد رشید مظاهری یا حامد لک؟
تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در نود و چهارمین شهرآورد و در دیداری معوقه از هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، امروز دوشنبه از ساعت ۱۶:۳۵ در ورزشگاه آزادی به قضاوت «رضا کرمانشاهی» برابر هم قرار خواهند گرفت.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن