23 سال پس از حماسه ملبورن؛ عابدزاده و باز هم فرار از پاسخ به سوال همیشگی

b_150_100_16777215_00_images_82036292-70653003.jpgاحمدرضا عابدزاده دروازه‌بان سابق استقلال، پرسپولیس و تیم ملی می‌گوید سال‌ها با امیرعابدزاده کار کرده و به او یاد داده که برای رسیدن به اهدافش باید تلاش زیادی داشته باشد.
 احمدرضا عابدزاده یکی از فراموش نشدنی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود؛ گلری که در یکی از حساس‌ترین مسابقات ملی فوتبال ایران و زمانی که تیم ملی با نتیجه 2 بر صفر از حریف نامدار خود در ملبورن عقب افتاده بود، با حرکات آکروباتیک خود، روحیه‌ای مثال زدنی به هم‌بازیانش می‌داد. عابدزاده سوای مسائل فنی، رهبری با کاریزمای بالا در زمین مسابقه بود و حالا در گفتگویی با فارس، چند روز پس از بازی هشتم آذر، بار دیگر در مورد این بازی صحبت کرده و اینطور آن‌را توصیف می‌کند:« بله، 23 سال از آن روز گذشته ولی صدا و سیما همچنان آن مسابقه را تکرار می‌کند. جالب است هرگاه مردم آن بازی را می‌بینند در موردش صحبت می‌کنند و دیدار ایران و استرالیا از اذهان پاک نشده است. همه بازیکنانی که در آن دیدار به میدان رفتند برای شادی دل مردم فوتبال بازی کردند و صعود تیم ملی بعد از 20 سال به جام‌جهانی برای همه ما لذت‌بخش بود. الان جوان‌ها و کسانی که آن مسابقه را به یاد ندارند وقتی بازی را تماشا می‌کنند در موردش با بزرگترها حرف می‌زنند. خدا را شکر می‌کنم که خاطرات خوبی برای مردم به جا گذاشتیم و پرچم ایران را بالا بردیم اما یک درخواست هم از صدا و سیما دارم. از آنها خواهش می‌کنم که هر سال بازیکنان نسل 98 را که در آن بازی‌ها حضور داشتند دور هم جمع کنند و خاطرات برای مردم زنده شود. همه دنیا این کار را انجام می‌دهند و واقعا نفراتی مثل بیژن ذوالفقار نسب، پرویز کماسی و کسانی که در آن تیم زحمت کشیدند باید در اذهان مردم بمانند. به همین خاطر است که می‌گویم صدا و سیما باید این نفرات را دور هم جمع کند، تا آنها فراموش نشوند.» 
آبی و قرمز هر دو محترم هستند
عابدزاده که در هشت مسابقه دربی با پیراهن استقلال بازی کرده و در 13 دربی هم با پیراهن پرسپولیس به میدان رفته و در هیچ کدام از این مسابقات بازنده نبوده، در واکنش که طرفدار کدام تیم است، بار دیگر پاسخی محافظه‌کارانه داد و از پاسخ به آن امتناع کرد: « وقتی بحث پرچم ایران و تیم ملی مطرح می‌شود، استقلال و پرسپولیس زیر مجموعه این پرچم قرار می‌گیرند. آبی و قرمز برای همه محترم هستند و به هر حال مردم این تیم‌ها را دوست دارند ولی همانطور که توضیح دادم همه باید به هم کمک کنیم تا یک تیم ملی خوب داشته باشیم، چون استقلال و پرسپولیس هستند که شاکله تیم ملی را تشکیل می‌دهند.» 
کسی نمی‌تواند برای من کری بخواند
دروازه‌بان باروحیه تیم ملی سپس در واکنش به این سوال که آیا کسی برای او کری می‌خواند، پاسخی همراه با خنده داشت و گفت:« برای من کسی نمی‌تواند کُری بخواند.
مردم از دروازه‌بان استقلال و پرسپولیس انتظار دارند
عابدزاده وقتی درون دروازه قرار می‌گرفت، مهاجمان حریف به زحمت می‌توانستند، چارچوب را ببینند و خیال مدافعان راحت بود. عابدزاده این موضوع را به تمرین و تلاش مداوم نسبت می دهد و در این مورد می‌گوید:« این‌ها بستگی به نوع تمرینات دارد؛ زمانی که فوتبال بازی می‌کردم و حتی همین حالا برای خودم تمرینات جداگانه داشتم. اگر تیم عصرها تمرین می‌کرد، من یک ساعت و نیم صبح‌ها تمرین داشتم. زمانی که در تام اصفهان بودم این کار را شروع کردم و وقتی به استقلال و سپس پرسپولیس رفتم این رویه را ادامه دادم. مردم از دروازه‌بان استقلال و پرسپولیس انتظار زیادی دارند و من هم این موضوع را خوب فهمیده بودم. تمرینات جداگانه و پرفشاری انجام می‌دادم، تا همیشه در سطح بالایی باشم. خوشحالم با همین رویه 15 سال تیم ملی فوتبال ایران را درون دروازه راحت کرده بودم. الان پسرم هم همین شرایط را دارد.» 
پسرم از جیبش هزینه می‌کند، تا موفق شود
احمدرضا عابدزاده در ادامه حرف‌هایش به پسرش امیر اشاره کرده که در آخرین بازی تیم ملی برابر بوسنی به عنوان دروازه‌بان شماره یک وارد زمین شد و نمایش بسیار مطمئنی داشت و این روزها در لیگ پرتغال یکی از آماده‌ترین گلرهای مسابقات به شمار می‌رود. دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم ملی نمایش امیر را حاصل 15 سال کار و تلاش می‌داند: «پسرم در پرتغال و در تیم ماریتیمو 4 سال است که بازی می‌کند و او هم همین شیوه را در نظر گرفته است. چند وقت پیش وقتی با تیم ملی از اردو برگشت راهی دانمارک شد و با یک مربی مخصوص سه روز تمرینات ویژه انجام داد. او از جیبش هزینه کرد تا خودش موفق شود. این انتظار برای همه فوتبالیست‌ها و دروازه‌بانان به خصوص در تیم‌های پر طرفدار وجود دارد.»
15 سال با امیر کار کردم 
اتفاقا همین چند وقت پیش بود فیلمی از امیر منتشر شد که او با اعتماد به نفس به زننده پنالتی می‌گفت به من چیپ بزن. احمدرضا عابدزاده که در تمامی شرایط روحیه‌ای مثال زدنی داشت، در واکنش به این موضوع به خاطرات حضورش در تیم ملی اشاره کرده و افزود:« همینطور است. در سال 74 در زمین شماره سه ورزشگاه آزادی و زمانی که امیر فقط دو سال و سه ماه سن داشت با تیم ملی تمرین می‌کردیم. از همان روز نوع تمرینات من را تماشا می‌کرد و حتی عکس آن تمرین را در آلبوم خاطرات‌مان داریم. 15 سال با امیر کار کردم و او در انگلیس تحصیلات خود را ادامه داد تا در زمینه فوتبال هم او را به خوبی پیش بردیم و می‌بینید که حالا راهی پرتغال شده و بهترین دروازه‌بان تیمش محسوب می‌شود.»
او دیگر به توصیه‌های من و مادرش نیاز ندارد
عابدزاده سپس در رابطه با اینکه آیا با او در تماس هست یا خیر، توضیح داد:« بله من بازی‌های او را می‌بینم و قبل از بازی‌ها با او تماس می‌گیرم و اگر لازم باشد نکات روحی و روانی را به وی منتقل می‌کنم. هم من و هم مادرش با او حرف می‌زنیم. هر چند خوشبختانه الان به شرایطی رسیده که شاید نیاز به توصیه‌های ما هم نداشته باشد، اما همچنان با او در تماس مداوم هستیم.
پرسپولیس قهرمان شود، مردم یک روز خوب خواهند داشت
سوال پایانی از احمدرضا عابدزاده در رابطه با دیدار پرسپولیس در فینال آسیا بود و او با اشاره به اینکه باید در این شرایط بحث باشگاهی را کنار گذاشت و از سرخپوشان حمایت کرد، حرف هایش را خاتمه داد:« اینجا دیگر بحث ملی است. پرسپولیس شرایط خوبی دارد و الان همه باید از این تیم حمایت کنند، تا قهرمان شود. اگر این قهرمانی به دست بیاید فقط برای پرسپولیس نیست و به نام ایران ثبت خواهد شد. ان‌شاءالله این تیم با تمام وجود در مسابقات فینال شرکت کند تا قهرمان شود و مردم ایران بعد از مدت‌ها درگیری با ویروس کرونا و مشکلات متعدد یک روز خوب را سپری کنند.»

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن