تغذیه در مسابقات فوتبال

b_150_100_16777215_00_images_Nutrition-in-soccer.jpgیک تورنومنت بزرگ در راه است که باید چند بازی در یک روز یا در روزهای کوتاهی انجام دهید.  این گونه مسابقات در زیر گروه رده های سنی بسیار مشاهده میشود و یک تیم باید در طی مدت زمان کوتاه چند بازی را انجام دهد .

به گزارش "همدان فوتبال"، من اعتقاد دارم که قبل از بازی یا تمرین باید مقداری غذا بخوریم. پیشنهاد می شود سه ساعت قبل از بازی یک وعده بخورید، همیشه به میزانی که می خورید بستگی دارد، نه اینکه چه مقدار زمان به بازی مانده. می توان یک گاز خورد قبل از بازی و فرق زیادی نمی کند. پس زمان بندی همه چیز نیست، مقدار هم مهم است.

غذای درون شکم به هضم نیاز دارد و تمام پروسه های انسان مانند جریان خون به ماهیچه را کند می کند. برخوردن پروتیین و وعده های کربوهیدرات دار تمرکز کنید، زیرا منابع چربی زیادی را برای آخرین بازی روز ذخیره می کند. منابع چربی مانند گوشت های پرچرب، آووکادو ، آجیل ، روغن زیتون هستند. قطعا درباره بستنی و پیراشکی صحبت نمی کنیم، اما اگر می خواهید ولخرجی کنید، بستنی پرچرب را در آخر شب بخورید. پیراشکی مسلما سم است.

میوه،برنج،سیب زمینی،پوره و ماست ازمنابع کربوهیدرات خوب هستند. سعی کنید تا غلات را حذف کنید ، زیرا  در بیشتر مردم موجب پاسخ  التهابی می شود. شاید برخی شوکه شوند؛ اما درد ماهیچه و درد کلی بدن وقتی که  سریل و نان در رژیم خود قرار می دهید بدتر می شود.

چای خوب است، قهوه به خاطر کافیین مناسب است . نوشابه گاتوریت به خاطر شکر زیاد پیشنهاد نمی شوند. نوشابه G2 بهتر است زیرا شکر کم تری دارد. انسان ها چربی زیادی برای ورزش دارندو به منابع کربوهیدرات وابسته هستند.

اگر زیاد ورزش می کنید، آّناناس و عسل منابع فوق العاده ای برای انرژی مازاد هستند..

برنامه غذایی نمونه:  تخم مرغ و یک موز یا نصف سیب زمینی و مقداری پروتیین

گشنه بمانید دوستان اما تشنه نمانید. زیرا اگر گرسنه باشید بهتر بازی می کنید نسبت به زمانی که شکمتان پر غذا باشد

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن