فجرسپاسی شیراز نوار پیروزی‌های استقلال تهران را قطع کرد

b_150_100_16777215_00_images_Esteghlal_FC.svg.pngتیم فجرشهید سپاسی شیراز در رقابت های فوتبال برتر باشگاه های ایران با متوقف کردن تیم استقلال نوار پیروزی های این تیم را قطع کرد.
این بازی که عصرجمعه در ورزشگاه حافظیه شیراز و از هفته چهارم رقابت های فوتبال برتر ایران بر گزار شد هر ۲ تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند.
دیدار تیم های فجر و استقلال در حالی آغاز شد که هر ۲ تیم سعی داشتند میانه میدان را در اختیار گیرند و استقلال هم از ۲ بازیکن خارجی رودی ژستد و کوین یامگا به عنوان مهاجم استفاده کرد و با وجود قاسمی نژاد آنها قصد داشتند با سه مهاجم حمله کنند.
کیفیت بد زمین ورزشگاه حافظیه موجب شد ۲ تیم نتوانند بازی تاکتیکی به نمایش بگذارند و بیشتر روی ارسال بلند سعی داشتند به گل برسند هر چند نیز در نیمه دوم شاهد بازی بهتری از سوی ۲ تیم بودیم.
دقیقه ۲ بازی کوین یامگا مهاجم استقلال درون محوطه شش قدم فجر تو سر توپ زد اما ضربه نهایی را کم دقت زد و نتیجه ای نداشت.
بازی متعادل پیش می رفت و فجریها با دوندگی سعی داشتند خود را به دروازه تیم استقلال نزدیک کنند و دردقیقه ۱۵ هم فرصت خوبی داشتند اما زنده روح هافبک تیم فجر خوب به توپ ضربه نزد.
تک به تک
روی یک کار گروهی توسط بازیکنان استقلال در دقیقه ۱۸ توپ به یامگا رسید اما این بازیکن در حالی که با صادقی دروازه بان فجر تک به تک شده بود ضربه نهایی را با بیدقی به بیرون زد تا استقلالی ها به گل نرسند.
در ادامه نیمه نخست تیم میهمان بیشترمیل به حمله داشت و چند فرصت هم ایجاد کردند که نتیجه ای در بر نداشت و مدافعان تیم فجر خوب پوشش دادند.
در این نیمه هرچند بازی را بیشتردر اختیار تیم میهمان بود اما گلی در برنداشت زیرا میانه میدان را فجریها با دوندگی خوب بسته بودند.
در نیمه دوم به مراتب بازی بهتری از هر ۲ تیم شاهد بودیم اما این استقلال بود که به گل اول بازی رسید.
لحظات حساس بازی در نیمه دوم
دقیقه ۵۰ ضربه خطرناک امین قاسمی نژاد مهاجم میهمان توپ با اخلاف اندک از روی دروازه تیم فجر بیرون رفت.
دقیقه ۵۵ این بار نوبت به تیم میزبان رسید و ضربه سنگین حمید نعمتی هافبک تیم فجر موجب شد توپ به سینه دروازه بان میهمان بر خورد و به زمین باز گردد.
دقیقه ۵۶ هم سیروان قربانی مدافع فجر مانع از گل زنی یامگا شد و توپ را به کرنرفرستاد.
پنالتی برای استقلال
دقیقه ۵۷ خطای مدافع تیم فجر بر روی دانشگر مدافع پیش تاخته استقلال داور نقطه پنالتی نشان داد که با اعتراض فجریها همراه شد.
سرانجام کوین یامگا ضربه پنالتی را بر خلاف حرکت صادقی دروازه بان فجر تبدیل به گل کرد تا استقلال یک بر صفر پیش بیفتد.
در ادامه نیز تیم فجر برای جبران گل حمله کرد اما مدافعان استقلال اجازه ندادند آنها به گل برسند.
درلحظات پایان بازی باران پاییزی هم در شیراز شروع به باریدن کرد و روی کیفیت بازی هم تاثیر گذاشت تا ۲ تیم با احتیاط بازی را دنبال کنند.
دقیقه ۹۰ بازی مهاجم تیم فجر درون محوطه جریمه به زمین خورد که بازیکنان به ویژه نیمکت نشینان فجر اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور رای به ادامه بازی داد اما این پایان کار نبود زیرا فجریها به گل مساوی رسیدند تا عدالت رعایت شود هر چند استقلال فرصت های گلزنی بیشتری.
شادی گل فجریها
درحالی که تنها یک دقیقه از وقت پنج دقیقه ای تلف شده بازی باقی مانده یک کرنر نصیب فجریها شد که با ضربه سر سیروان قربانی و تعلل دروازه بان میهمان توپ درون دروازه قرار گرفت و موجی از شادی بروی نیمکت فجریها و بازیکنان این تیم به وجود آمد و لحظاتی بعد داور سوت بازی را به صدا آورد.
نبرد سی و پنجم
سرانجام نبرد سی و پنجم این ۲ تیم طی تاریخ برگزاری بازی های رو در رو به تساوی یک بر یک انجامید.
ترکیب استقلال
سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، وریا غفوری جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند(زبیر نیک نفس)، کوین یامگا، امین قاسمی‌نژاد(زبیر نیک نفس)، رودی ژستد(زبیر نیک نفس) سر مربی فرهاد مجیدی .
ترکیب فجر سپاسی شیراز
ایمان صادقی، عرفان معصومی، محمد قنبری، علی مولایی، سیروان قربانی، سعید زارع، حمید نعمتی(سجاد عبدویی)، میلاد احمدی(علی نبی زاده)، احمد زنده روح، رضا آقابابایی و محمد کاظمی(حسین مهربان) سر مربی علی اصغر کلانتری .

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن