نمایندگان فوتبال همدان در مرز صعود و سقوط

b_150_100_16777215_00_images_494.jpgنمایندگان فوتبال همدان درحالی فردا /دوشنبه/ در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ دسته ۲ کشور به مصاف حریفان خود می‌روند که در مرز صعود و سقوط در جدول رده‌ بندی مسابقات قرار دارند.
این هفته شهرداری در همدان میزبان استقلال ملاثانی است و پاسی ها باید در بم به دیدار شهرداری این شهر بروند.
هفته گذشته شاگردان هادی گل محمدی در تیم شهرداری با شکست هفته قبل مقابل مس نوین کرمان در رتبه ششم جدول رده بندی لیگ قرار گرفتند و پاسی ها به لطف غیبت ایران جوان بوشهر و تصاحب سه امتیاز به رتبه دوم صعود کردند.
حالا ۲ تیم برای ارتقا در جدول رده بندی مسابقات نیاز مبرم به پیروزی در این مسابقه دارند و شکست در این هفته چه بسا با سقوط به رده های پایین تر همراه شود.
جنگ شهرداری با صدرنشین گروه یک
تیم شهرداری همدان در شرایطی این هفته به مصاف استقلال ملاثانی می رود که جدال سختی برابر این تیم صدرنشین دارد.
شهرداری‌چی ها پس از شکست هفته قبل با فاصله نسبت به بالانشین های جدول در رده ششم جدول جای گرفتند و حالا محکوم به برد هستند.
پیروزی شهرداری در این بازی شاید در بهترین شرایط با صعود دو پله ای همراه شود اما بیشتر به سود تیم های مدعی این گروه است.
استقلال ملاثانی حریف سخت کوش شهرداری هم اکنون با ۳۱ امتیاز در صدر جدول گروه یک قرار دارد و شهید قندی یزد و خیبرخرم آباد تعقیب کننده اصلی این تیم جنوبی هستند.
شکست یا تساوی شهرداری در این بازی تغییری در جایگاه آنها ایجاد نمی کند اما فاصله با سایر تیم های پایین نشین جدول را کمتر می کند.
شاگردان گل محمدی در بازی رفت برابر استقلال ملاثانی تن به شکست داد و اکنون به دنبال جبران باخت کسب شده است.
جدال برابر بهترین تیم لیگ ۲
استقلال ملاثانی علاوه بر صدرنشینی، بهترین شرایط را در جدول گروه یک دارد و در پانزده مسابقه انجام شده صاحب هشت برد، چهار تساوی و ۲ شکست شده است.
خط حمله این تیم با ۱۹ گل زده اگرچه در رتبه چهارم بهترین های گروه یک است اما در خط دفاع دومین تیم موفق این گروه به شمار می رود.
البته نماینده جنوب محکوم به برد در این مسابقه است چرا که با لغزش کوچک چه بسا به سوم جدول هم سقوط کند.
تنها پیروزی مقابل شهرداری همدان می تواند تضمین کننده بقای استقلال ملاثانی در صدر جدول باشد.
آبی های ملاثانی با تقویت قوای تیمی در نقل و انتقالات نیم فصل با چهره ای متفاوت در بازی مقابل شهرداری همدان به میدان می رود.
پاس در انتظار لغزش صدرنشین
تیم پاس نیز در شرایطی باید به مصاف تیم رده نهمی شهرداری بم برود که منتظر لغزش صدرنشین جدول نیز هست.
شاگردان علی قربانی با سه امتیاز بدون دردسر هفته قبل توانستند رتبه دومی خود را در جدول گروه ب بار دیگر تصاحب کنند و اکنون نیم نگاهی به صدر جدول دارند.
هر چند پاسی ها در بم بازی سختی در پیش دارند اما در صورت پیروزی در شرایط بسیار بهتری قرار می گیرند.
این تیم در صورت برتری مقابل شهرداری بم باید منتظر نتیجه دیدار چوکای صدرنشین برابر بعثت کرمانشاه باشند.
نتیجه بازی چوکا اگر برابر بعثت کرمانشاه به شکست منتهی شود و پاس بتواند شهرداری بم را مغلوب سازد، جشن صدرنشینی به همدان می رسد.
شکست پاس در برابر شهرداری بم نیز شاید به سقوط تا رتبه چهارمی پاس منجر شود.
پاس با ۲۵ امتیاز رتبه دوم را در اختیار دارد و تیم های سردار بوکان و نفت وگاز گچساران به ترتیب با ۲۳ و ۲۲ امتیاز رتبه های سوم و چهارم را در اختیار دارند.
شهرداری دنبال انتقام در بم
شهرداری بم هر چند گربه سیاه پاس و عامل سقوط ۲ فصل این تیم از لیگ ۲ بود اما پاسی ها در بازی رفت فصل جاری توانستند انتقام ناکامی قبل را بگیرند.
با این حال شهرداری بم به دنبال جبران شکست دور رفت در همدان هستند منتهی کادر فنی این تیم دستخوش تغییرات شده و با شرایط متفاوت به میدان می روند.
بمی ها با ۱۹ امتیاز در شرایطی رتبه دوم جدول را دارند که پیروزی مقابل پاس می تواند آنها را حتی امیدوار به نزدیک شدن به بالای جدول کند.
شهرداری بم در صورت پیروزی در این مسابقه می تواند حتی تا رده های پنجم و ششم جدول صعود کند.
با این حال شکست برابر پاس چه بسا سقوط این تیم در جدول رده بندی را به همراه داشته باشد ضمن اینکه تساوی خانگی تغییر آنچنانی در رتبه آنها در جدول نخواهد داشت.
سقوط پاس در ۲ فصل قبل به میزبانی شهر بم و با شکست سنگین همراه بود و همدانی ها به هیچ عنوان دوست ندارد این واقعه تلخ تکرار شود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن