یانوزای، ستاره آینده منچستریونایتد یا تیم‌های دیگر؟

b_150_100_16777215_00_images_stories_manchester-united-logo.jpg

طرفداران منچستریونایتد که سنشان می‌رسد دقیقا به یاد می‌آورند در اولین باری که رایان گیگز در سال 1991 در لیگ برتر – مقابل اورتون – به میدان رفت چه حسی پیدا کردند. دوازده سال بعد همان خاطرات با اولین بازی کریستیانو رونالدو مقابل بولتون تکرار شد. یک دهه بعد عدنان یانوزای پای به میدان نهاد و درخشید .


به گزارش "همدان فوتبال"، او مقابل ساندرلند در روز شنبه پیراهن شماره 44 را پوشید. اما این حس وجود دارد که این محصول آکادمی اندرلشت که در سال 2011 با قیمت 350 هزار یورو به منچستریونایتد پیوست می‌تواند ادامه‌دهنده راه شماره7های مشهور منچستر شود .

 

او پیش از درخشش در ورزشگاه لایت در تور پیش‌فصل یونایتد درخشیده بود و مقابل کریستال پالاس هم عالی بود. به این ترتیب هواداران یونایتد حسی از این یافتند که چه بازیکنی قرار است برای آنها بازی کند. او در روزهای سخت یونایتد با دیوید مویس بهانه‌ای شد برای امیدواری طرفداران ناراحت .


زمانی که کریگ گاردنر گل اول دیدار شنبه را زد، به نظر می‌رسید شروع متزلزل مویس با یونایتد دارد تبدیل به بحرانی جدی می‌شود. اما این بازیکن 18ساله تیمش را نجات داد .


او در یک صحنه پس از آن که توپ را در کناره میدان به پاتریس اورا سپرد، نشان داد که چگونه باید خونسرد بود. او به درون محوطه جریمه آمد، همان‌طور که مربی بین دو نیمه از او خواسته بود، و سپس سانتر زمینی اورا را به گل تبدیل کرد .


او سپس با شوتی تماشایی گل دوم را زد. اکنون دیگر مشخص شده بود ستاره جدیدی برای منچستریونایتد متولد شده .


باید کار دیوید مویس – مربی زیر تیغ انتقادات روزافزون یونایتد – را ستود. حضور یانوزای در ترکیب اصلی بی‌تردید ریسک بزرگی بود. از مربی اسکاتلندی انتظار می‌رفت گزینه محافظه‌کارانه‌تری را در کناره میدان به کار بگیرد. مثلا دنی ولبک یا آنتونیو والنسیا را. یا حتی شینجی کاگاوا .


او احتمالا از گلی که یانوزای در میانه هفته در دیدار با ذخیره‌های بولتون زده بود خوشحال بود. پدر و مادر یانوزای در میان تماشاگران بودند و این گل را از نزدیک دیدند. مویس هم دست به حرکتی مخاطره‌آمیز زد. او البته از این کارها زیاد کرده و برای مثال در اورتون برای اولین بار به وین رونی و راس بارکلی بازی داد. این بار هم تصمیمی گرفت که سر الکس فرگوسن به آن افتخار خواهد کرد .


طرفداران یونایتد از حالا نگران آینده او هستند. مویس البته در نشست خبری پس از بازی گفت که مشکلی در این زمینه نیست، اما این نگرانی به شکلی جدی وجود دارد .


مویس و روسای یونایتد برای نگه داشتن این بازیکن خوش‌تکنیک مشکل دارند. قرارداد او در پایان همین فصل منقضی می‌شود و باشگاه از حالا برای او و والدینش فرش قرمز پهن کرده است.


یونایتد نگران درک د‌ه‌وریس، مدیر برنامه‌های اوست. او شاید جای دیگری دارد مذاکره می‌کند. بارسلونا و بایرن مونیخ ظاهرا دو باشگاهی هستند که او را می‌خواهند.


اما حقیقت این است که منچستریونایتد مجبور خواهد شد که موارد درخواستی ده‌وریس را برآورده سازد و با تغییر ساختار دستمزد باشگاه، مبلغی بالا را به عنوان حقوق این بازیکن در نظر بگیرد. دغدغه فزاینده‌ای وجود دارد، این که او مانند پل پوگبا از یونایتد برود.


اوضاع اما پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. او هنوز بر سر این که برای کدام تیم ملی بازی کند تصمیم نگرفته. او باید مشخص کند که بلژیک را می‌خواهد یا آلبانی را. اتحادیه فوتبال انگلیس هم به داشتن او علاقه دارد.


یانوزای در حال حاضر به تیم اصلی دیوید مویس رسیده؛ به‌ویژه که اشلی یانگ، نانی و آنتونیو والنسیا در مجموع 83 بازی طول کشید تا به آمار 2 گل برای یونایتد برسند؛ آماری که یانوزای در تنها یک بازی در ترکیب اصلی به آن دست یافته.


زمانی که بازیکنی جوان تا این حد درخشان بازی می‌کند آسان می‌توان درباره آینده او اغراق کرد. لیست «پدیده‌های امروز، ستارگان آینده» که هرگز ستاره نشدند بسیار بلندبالا است. یونایتد هم همین اواخر دو نفر در این لیست داشته: فدریکو ماکدا و می‌توان گفت راول موریسون.


اما یانوزای در مسیر درخشش است. منچستریونایتد باید اطمینان حاصل کند که این مسیر در اولدترافورد خواهد بود.

 

 


 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن