بگوویچ نه مشکل خانوادگی داشت و نه با پرسپولیس صحبت کرده بود؛

رفتن صوفی ضربه بزرگی به پاس زد

b_150_100_16777215_00_images_stories_shirazi.jpgمهدی شیرازی کسی است که اکثرا او را به عنوان یک مترجم می‌شناسند اما کمتر کسی است که از توانایی‌های او خبر داشته باشد، هرچند بگوویچ همیشه اذعان داشته که شیرازی کمک اوست نه مترجم اش.

وی در اکثر تیم‌های لرستان بازی کرد و دو سال هم مربی تیم سازمان آب بروجرد بود پس از انقلاب هم سه چهار سال فعالیت ورزشی داشت و سپس به خارج از کشور رفت و در آنجا رشته پزشکی را به اتمام رساند و سپس در دانشکده ورزش صربستان مدرک مربی‌گیری فوتبال را گرفت (در این دانشکده کسانی مانند اییوچ و بلاژویچ مدرک خود را گرفته‌اند.) شیرازی به تغذیه ورزشکاران نیز اهمیت زیادی می‌دهد و اطلاعات بسیار زیاد راجع به این مسئله دارد. وی همیشه در همدان در کنار بگوویچ بوده و به اوضاع پاس اشراف کامل دارد، از همین رو میزبان وی در "همدان فوتبال" بودیم.

وی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت اما نخواست که این صحبت‌ها رسانه‌ای شوند و ما هم به این خواسته احترام گذاشتیم.

گفتگوی تفصیلی ما با شیرازی را در زیر می‌خوانید:

مهدی شیرازی ابتدا در خصوص اوضاع نابسامان تیم پاس گفت: مشکل پاس یکی نیست. اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم باید مشکلات پاس را دسته‌بندی کرد.

وی ادامه داد: نخستین مسئله مدیریت باشگاه است که در راس این کار قرار دارد. دومین مشکل مسائل مالی باشگاه است. باید مشخص شود که چه کسی تعیین کننده است و چه کسی حمایت می‌کند؟ سوم هم به کار گیری نیروهای توانمد استان است.

مترجم سابق بگوویچ افزود: تا سه سال نباید دنبال نتیجه بود. باید تیم‌ها را تقویت کنیم و از مربیان خوب و توانمند استفاده کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

شیرازی تصریح کرد: استعدادیابی یکی از کارهای اساسی است. رومنینگه که یکی از بازیکنان بزرگ دنیا بود در مدرسه به بسکتبال علاقمند بوده. دبیر ورزش ایشان وقتی ایشان را می‌بیند استعداد فوتبالی وی را مشاهده می‌کند و سپس این مسئله را با خانواده وی مطرح می‌کند و پس این بود که او به مدرسه فوتبال رفت و سپس به رده‌های پایه بایرن راه یافت.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان استعدادهای بسیاری دارد. خود من به همراه آقای بهگندم و سایر دوستان یک سال گشتیم و جوانان بسیار خوبی را دیدم. با پنج ماه تا یک سال کار مفید با این جوانان دیگر لازم نیست انقدر بازیکن با هزینه بالا از بیرون بیاوریم. بودجه‌ای که می‌شود با آن جوانان را ساخت، کمتر از دو بازکنی است که از خارج از استان می‌آیند. با مدیریت خوب و داشتن یک آکادمی قدرتمند می‌توان به نتیجه رسید. من تاسف می‌خورم به خاطر این همه نیروی خوبی که از آنها استفاده نمی‌شود.

شیرازی افزود: زمانی که ما به نهاوند رفتیم یکی از مربیان آنجا گفت امسال هم مانند سال‌های گذشته یک سر به ما زدند. بچه‌های ما همه سال را تمرین می‌کنند و اوایل هر فصل نگاهی به این‌ها می‌کنند تا دلخوش شوند.

مترجم سابق بگوویچ در خصوص رفتن وی از پاس گفت: وینکو دوست دارد که تمام امکانات لازم برای پیشرفت باشگاه و تیم در اختیار وی باشد. دوست دارد افراد کنار تیم کاملا حرفه‌ای باشند. من فکر می‌کنم وینکو علاقه‌ای به رفتن نداشت ولی مدیریت عجله کرد. مسابقه‌ای که در تبریز برگزار شد یکی از برنامه‌هایی بود که زود تصمیم‌گیری بشود تا وینکو را کنار بگذارند. گفتند که وینکو با پرسپولیس صحبت کرده بود اما من به جرات قسم می‌خورم که وینکو قبل از اینکه از پاس جدا شود، صحبتی با پرسپولیس نکرده بود. وینکو هیچ مشکل خانوادگی هم نداشت. با صحبت از مشکلات خانوادگی صحبت را پیش آوردند پس از آن گفتند که بگوویچ با پرسپولیس صحبت کرده بود.

وی در پایان تصریح کرد: واقعا متاسفم که پارسال چنین شرایطی پیش آمد. رفتن آقای صوفی ضربه بزرگی به تیم پاس بود. متاسفم که هنوز هم عظمت کار بگوویچ را ندیدند. ما دوست داریم یک تیم نمونه در همدان ساخته شود و پشتوانه آن حفظ شود.

نظرات   

 
+6 #1 رشت2آتیشه 1392-04-24 09:03
حیف شدآقای شیرازی جناب رمضانی اگه اجازه داده بودندشماالان سرمربی هم شده بودید.....
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن