شهرداری همدان- شمس آذر قزوین؛ جدال حساس بالانشینان لیگ یک فوتبال کشور

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_avatars_shahrdari1401.jpgتیم‌های شهرداری همدان و شمس آذر قزوین در حالی عصر امروز /سه شنبه/ در هفته پنجم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند که جدال حساس و سرنوشت ساز را بین ۲ تیم بالانشین لیگ یک شاهد خواهیم بود.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، شمس آذر قزوین در حالی امروز میزبان شهرداری همدان است که از چهار بازی شروع فصل جاری لیگ یک موفق به سه برد، یک تساوی و بدون شکست شده است و با ۱۱ گل زده و تنها یک گل خورده توانسته با هفت امتیاز صدرجدول را تصاحب کند.
موفقیت آن‌ها در ساختار حمله و دفاع سبب شده تا به اینجا بهترین خط حمله و دفاع لیگ یک را داشته باشند و بالاتر از سایر تیم‌ها در صدر قرار بگیرند.
شهرداری همدان نیز در چهار بازی اخیر خود توانست با ۲ برد، یک تساوی و یک شکست و کسب هفت امتیاز رتبه چهارم جدول را به خود اختصاص دهد.
این تیم نیز با هشت گل زده سومین خط حمله خوب لیگ یک را تا به اینجا به ثبت رسانده است ضمن اینکه با یک گل خورده همراه با شمس آذر قزوین بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد.
تنها گل دریافتی شهرداری به بازی هفته سوم مقابل مس شهربابک باز می‌گردد که باخت یک بر صفر را در خانه حریف کسب کرد.
نبرد دوستان قدیمی
جدال تیم‌های شهرداری همدان و شمس آذر قزوین را باید جدال دوستان قدیمی لیگ برتر فوتبال کشور نامید و هر ۲ سرمربی این تیم‌ها بارها در لیگ برتر مقابل یکدیگر بازی کرده‌اند.
سعید دقیقی سرمربی فعلی شمس آذر قزوین در تیم‌های مطرح و سابق لیگ برتر نظیر سیاه جامگان، پاس همدان، شهرداری تبریز، صبای قم و گسترش فولاد و حتی تراکتورسازی، پیکان و سایپا بازی کرده و احمد جمشیدیان سرمربی شهرداری نیز تجربه بازی در تیم‌های ملوان انزلی، راه آهن تهران، سپاهان اصفهان و استقلال تهران را در کارنامه دارد.
نبرد ۲ مربی جوان در هفته پنجم لیگ یک فوتبال کشور در حالی رقم می‌خورد که با قرار گرفتن در بالای جدول به دنبال کسب سه امتیاز هستند.
نکته جالب توجه از این ۲ مربی اینکه هر ۲ در مقطعی در تیم پاس همدان نیز بازی کرده و خاطرات زیادی از فوتبال همدان دارند.
شمس آذر مدعی زخم خورده
شاگردان سعید دقیقی فصل قبل مقابل شهرداری همدان تن به شکست دادند تا همان بازی ضامن بقای شهرداری در لیگ یک به فاصله چند هفته از پایان بازی‌ها باشد.
البته در فصل قبل شمس آذر قزوین جزو مدعیان نبود و در نیمه دوم جدول با حریفان خود رقابت می‌کرد و این بار شرایط متفاوت از گذشته است.
تیمی که شروع طوفانی در فصل جاری لیگ یک داشت و در همان هفته نخست با چهار گل خوشه طلایی را در قزوین شکست داد، سپس در بازی خارج از خانه ۲ بر یک دریای کاسپین بابل را برد، در هفته سوم با نتیجه پرگل پنج بر صفر پارس جنوبی جم را در هم کوبید و در هفته چهارم در یک بازی بحث برانگیز خارج از خانه مقابل استقلال ملاثانی به تساوی بدون گل رسید.
شمس‌آذر قزوین در بازی عصر امروز علاوه بر اینکه برای حفظ صدرنشینی تلاش می‌کند، به دنبال شکست فصل قبل هست هر چند در دیداری دوستانه پیش از شروع فصل جاری توانسته بود شهرداری را شکست بدهد.
آن‌ها در هفته‌های اخیر هم بازیکنان مطرحی را جذب کردند که بمب خبری این تیم را می‌توان احمد الجبوری مهاجم سوسنگردی سابق فولاد خوزستان که سابقه بازی در تیم‌های استقلال اهواز، نساجی مازندران، بادران تهران، نفت مسجدسلیمان، شهرخودرو خراسان و فولاد خوزستان را در کارنامه دارد، نامید.
مهاجم سرعتی و ریزنقش فوتبال کشور که اگر در بازی امشب به میدان برود، برای تیم شهرداری کار را سخت خواهد کرد.
تیمی که میررسول حسینی، علی گودرزی، کنعان طاهرنژاد، احسان جودکی، حسین ابرقویی نژاد، وحید نعمتی، صادق آلبوصبیح، پوریا سرآبادانی، امیرمحمد نسایی، محمد پاپی، رحمان جعفری دیگر بازیکنان مطرح آن است.
انگیزه شاگردان جمشیدیان مقابل صدرنشین جدول
اما در این سوی میدان تیم تحت هدایت احمد جمشیدیان هم توانسته است با قرار گرفتن در جمع مدعیان بالانشین لیگ یک، نگاه همگان را متوجه خود سازد.
البته شهرداری فصل قبل هم با رضا طلایی منش در همان هفته‌های ابتدایی جزو تیم‌های بالانشین جدول بود اما رفته رفته با افت مواجه شد.
این بار جمشیدیان توانسته شهرداری را با هفت امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد اما خوب می‌داند که با کوچکترین اشتباه، حتی این جایگاه را هم از دست می‌دهد.
جمشیدیان توانسته شهرداری را با هفت امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد اما خوب می‌داند که با کوچکترین اشتباه، حتی این جایگاه را هم از دست می‌دهد.
تیم او را اغلب همان بازیکنان فصل قبل تشکیل داده‌اند منتهی باتجربه و پختگی بیشتری در سال دوم حضورشان در لیگ دسته یک کشور بازی می‌کنند.
آن‌ها انگیزه بسیار بالا در برابر ستاره‌های امشب شمس آذر قزوین برای ارایه یک بازی جذاب و تماشاگرپسند دارند و جمشیدیان می‌خواهد با تکیه بر انگیزه و نیروی جوانی تیمش، حریف قدرتمند خود را متوقف سازد.
او هفته قبل در حالی با هفت گل مقابل تیم ضعیف امیدوحدت خراسان به برتری دست یافت که به چند مهره کلیدی خود در این دیدار استراحت داد تا با شرایط بدنی بهتری در بازی عصر امروز مقابل نماینده قزوین به میدان بروند.
جمشیدیان می‌داند عصر امروز بازی سختی برابر حریف دارد و آن‌ها در چهار بازی اخیر شکست در کارنامه نداشته‌اند و از بازیکنان مطرح و باتجربه نیز برخوردار هستند.
نکات جذاب بازی
در بازی امشب ۲ تیم، میررسول حسینی دروازه بان شمس آذر قزوین شاید بیش از سایرین مورد توجه قرار بگیرد دروازه بانی که فصل قبل برابر شهرداری همدان ۲ گل عجیب را دریافت کرد و باعث تضمین بقای این تیم در لیگ یک شد.
رویارویی امیرمحمد نسایی بازیکن شمس آذر قزوین در برابر تیم فصل قبل خود شهرداری همدان نیز از نکات جالب توجه بازی امشب است.
اغلب بازیکنان شمس آذر قزوین سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های لیگ برتری را داشته‌اند و تیم پرستاره‌ای در اختیار سعید دقیقی سرمربی این تیم قرار دارد.
امیرحسین پورقاسمی بازیکن بومی و فصل قبل شهرداری همدان نیز قبل از شروع فصل جاری شاگرد سعید دقیقی در تیم شمس آذر قزوین شده بود اما به یکباره به شهرداری همدان بازگشت تا امروز در لباس تیم شهر خود به میدان برود.
برنامه بازی‌های هفته پنجم
سه شنبه ۲۹ شهریورماه
امید وحدت مشهد – رایکا (دریا) بابل / ساعت ۱۸- ورزشگاه ثامن الائمه مشهد
داور: حسین گنج خانی – کمکها: محمد حمیدی – مهدی اکبرزاده- داور چهارم: محسن اسدی
چادر ملو اردکان – استقلال ملاثانی / ساعت ۱۸- ورزشگاه نصیری یزد
داور: حسین زمانی – کمکها: احمد حقانی – رشید پردل – داور چهارم: ابراهیم موسوی
آرمان گهر سیرجان – خوشه طلایی ساوه / ساعت ۱۸: ۱۵- ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان
داور: سید امین خدادادپور – کمکها: سعید زیبا – نظیر حسین زهی – داور چهارم: سید حسین حسینی
ون پارس اصفهان – خیبر خرم آباد / ساعت ۱۸: ۳۰- ورزشگاه فولادشهر فولادشهر
داور: وحید زمانی – کمکها: حمید نادری – ابوالفضل بیات – داور چهارم: رسول اولیایی
سایپا تهران – فجر سپاسی شیراز / ساعت ۱۸: ۳۰- ورزشگاه دستگردی تهران
داور: شهاب محمدی – کمکها: اسماعیل احمدی – امین اسکندری – داور چهارم: حسین اسماعیلی
شمس آذر قزوین – شهرداری همدان / ساعت ۱۸: ۴۵- ورزشگاه سردارآزادگان قزوین
داور: فرهاد امینی – کمکها: مهران مصطفوی – محسن محمدی – داور چهارم: میلاد کهزادی
چوکا تالش – پارس جنوبی جم / ساعت ۱۸: ۴۵- ورزشگاه پوریا ولی تالش
داور: سعید رحیمی مقدم – کمکها: داوود عروجلو – محمد حیدری – داور چهارم: سیاوش خالقی
خلیج فارس ماهشهر – شهرداری آستارا / ورزشگاه فعلا نامعلوم! ساعت ۱۹: ۱۵
داور: هادی علی نیا فر – کمکها: کوروش صارمی – سیروس افروز پور – داور چهارم: روح الله پناهی
چهارشنبه ۳۰ شهریورماه
استقلال خوزستان – مس شهر بابک / ساعت ۱۹: ۱۵- ورزشگاه اختصاصی فولاد اهواز
داور: رضا مرادی- کمکها: محسن بابایی – اکبر عمرانی – داور چهارم: بهزاد بارانی

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن