علم و ادب همدان؛ سرشار از استعداد فوتبالی و خالی از منابع مالی

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_elmoadab.jpgقهرمانی فصل جاری لیگ برتر فوتبال استان همدان نصیب «علم و ادب» شد، تیمی که با اتکا به استعدادهای دست پرورده مربیان خود و تصاحب عنوان قهرمانی، توانست جواز حضور در لیگ دسته سوم کشور را کسب کند.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، با انجام آخرین هفته مسابقات فوتبال لیگ برتر استان تیم فوتبال علم و ادب همدان با کسب عنوان قهرمانی به رقابت‌های فصل آینده لیگ دسته سوم کشور راه یافت و تیم فوتبال ستاره سرخ تویسرکان نیز نایب قهرمان شد.
هفته چهاردهم مسابقات فوتبال لیگ برتر قهرمانی باشگاه‌های استان جام سردار شهیدقاسم سلیمانی با انجام ۳ بازی به پایان رسید و پرونده این رقابت‌ها با معرفی تیم قهرمانی و تیم‌های سقوط کننده به دسته یک استان بسته شد.
هفته پایانی این رقابت‌ها با پیروزی ستاره سرخ تویسرکان، یاران داریوش و علم و ادب همدان همراه شد، علم و ادب به خاطر کناره‌گیری تیم صنایع دستی لالجین صاحب ۳ امتیاز شد تا این تیم که از ۲ هفته قبل قهرمانی خود را مسجل کرده بود و با اقتدار قهرمان لیگ برتر استان شد.
تیم فوتبال ستاره سرخ تویسرکان نیز در خانه موفق شد ۴ بر ۲ تیم ذوب فلزات بهار را با شکست بدرقه کند و با جمع ۲۶ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را کسب کند. ستاره سرخ با هدایت سبحانی در این رقابت‌ها با ۷ پیروزی ۵ تساوی و ۲ شکست پس از علم و ادب در رده دوم قرار گرفت و نایب قهرمان لیگ برتر استان شد، تیم فوتبال مهر همدان نیز با هدایت مصطفی امیری نیک‌ در آخرین بازی خود مقابل عقاب الوند اسدآباد ۲ بر ۲ متوقف شد و با کسب ۲۳ امتیاز در رده سوم ایستاد، تیم عقاب با کسب این یک امتیاز در لیگ برتر ماندگار شد و بالاتر از خانه جوان ملایر قرار گرفت.
در دیگر بازی هفته پایانی تیم خانه جوان ملایر مقابل یاران داریوش تن به شکست داد تا همراه صنایع دستی لالجین به لیگ دسته یک استان همدان سقوط کند خانه جوان در این فصل با ۳ پیروزی، ۵ تساوی و ثبت ۶ شکست در پرونده خود ۱۴ امتیازی شد و به لیگ یک سقوط کرد.
در این لیگ فرسایشی که بارها مسابقات به دلایل مختلف تعطیل و تیم‌ها از شرایط مسابقه خارج شدند در مجموع ۵۶ بازی برگزار شد و ۱۸۱ بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت.
در این رقابت‌ها تیم ستاره سرخ تویسرکان با ثبت ۳۰ گل عنوان بهترین خط حمله را به خود اختصاص داد و تیم صنایع دستی لالجین تنها با زدن ۳ گل لقب ضعیف‌ترین خط حمله را گرفت همچنین عنوان بهترین خط دفاعی به علم و ادب همدان رسید که تنها ۹ بار دروازه‌اش روی مهاجمان باز شد و صنایع دستی نیز با ۳۹ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی را داشت البته تیم صنایع دستی نیم‌فصل دوم از دور مسابقات کنار کشید و ۲۱ گل توسط کمیته انضباطی در پرونده این تیم ثبت شد و تیم عقاب الوند با دریافت ۲۸ گل ضعیف‌ترین خط دفاعی بود.
در این رقابت‌ها بهنام رسولی مهاجم تیم علم و ادب با ثبت ۱۴ گل به عنوان آقای گل مسابقات معرفی شد.
علم و ادب به عنوان باشگاه بخش خصوصی با مدیریت اصولی، برنامه ریزی منسجم و هدفمند و با حداقل بودجه خودگردان توانست مسیر موفقیت‌های چند سال اخیر خود را این بار با قهرمانی در لیگ برتر فوتبال استان همدان ادامه بدهد.
تیمی که محصول تلاش و زحمات مربیان استعدادپرور فوتبال همدان است و در این سال‌ها توانسته‌اند تعداد پرشماری از نخبه‌های فوتبال را شناسایی و مسیر موفقیت را برای آن‌ها هموار سازند.
این تیم با هدایت باقر جنتی سرمربی خود موفق به کسب ۸ پیروزی، ۵ تساوی و تنها یک باخت و زدن ۲۹ گل و دریافت ۹ گل و مجموع ۲۹ امتیاز شد و حالا برای نخستین بار به عنوان نماینده فوتبال استان همدان در مسابقات فصل آینده لیگ دسته سوم کشور شرکت می‌کند.
«فرهاد قاسمی، علیرضا شاهسوند، وحید شانه‌ای، وحید روحی، احمد شیرزادپور، علی عاشقلو، سعید مقبولی، بهنام رسولی، بهنام ملکی، فرزین بختیاری، علی شیری، علی کورشی، بهزاد افشاری، حسین محمودنژاد، مهدی قلی زاده، مصطفی معارفیان، علی اکبر خدابنده لو، میثم خلیلی، حسام پورشعبانیان، پدرام نورمحمدیان، علی گمار، سیدحسین نیک سیر، امیرحسین سلمانی، مصطفی صوفی لو، عرفان شمخانی، امیرحسین بهرامی، محمدمهدی احمدی، محمدبالاوند، علی زارعی، سعید سرهادی و امیرسلوکی» بازیکنان تیم موفق علم و ادب همدان هستند.
سرپرستی این تیم نیز برعهده «حسین عسکری» است و «مهدی ترنجی و حیدر طالبی» به عنوان مربی، «حسین راشدی» بدنساز و «کمیل طالبی» نیز تدارکات تیم علم و ادب را برعهده داشت.
موفقیت باشگاه علم و ادب که دست پرورده بخش خصوصی و مربیان سازنده فوتبال همدان است بهانه‌ای شد تا گفت وگویی را با باقر جنتی موسس و سرمربی این باشگاه داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سئوال که چه عاملی منجر به این موفقیت شما شد، گفت: ما از همان ابتدا با توجه و تاکید بر توانمندی رده‌های سنی پایه کار را آغاز کردیم و با آموزش‌های تخصصی توانستیم استعدادهای خوبی را پرورش بدهیم. برنامه ریزی خوب همراه با همدلی اعضای باشگاه و دوری از حواشی در کنار نظم و انضباطی و مدیریت مطلوب در باشگاه سبب شد به این موفقیت برسیم.
جنتی در خصوص ترکیب جوان تیم و کسب قهرمانی لیگ برتر استان همدان افزود: تیم ما تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه است و نفراتی در ترکیب داشتیم که محصول آکادمی رده‌های سنی پایه علم و ادب هستند، در واقع نیمی از بازیکنان تیم کسانی بودند که از مدرسه فوتبال علم و ادب شروع کردند و حدود ۳۰ درصد بازیکنان مانند وحید شانه‌ای علی شاهسوند، بهنام رسولی وحید روحی، بهنام ملکی، علی عاشقلو، محمد بالاوند و فرهاد قاسمی هم بازیکنانی بودند که در سال‌های گذشته دست پرورده خودم و مهدی امینی در تیم‌های پایه باشگاه بودند.
علم و ادب همدان؛ سرشار از استعداد فوتبالی و خالی از منابع مالی
وی با اشاره به اینکه برای کسب این موفقیت برنامه و هدف داشتیم، اظهار داشت: ما با یک برنامه سه ساله در رده سنی بزرگسالان تدوین کرده بودیم که در سال سوم با بازیکنان جوان بتوانیم قهرمانی لیگ برتر فوتبال استان را به دست آوریم که خوشبختانه با اتکا به داشته‌های خود و کمترین دغدغه به این مهم رسیدیم. تیم ما با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از تیم‌هایی که سالهای قبل قهرمان شدند، به این موفقیت رسید و عامل آن نیز مدیریت و برنامه ریزی خوب بود.
وی در خصوص اینکه علم و ادب در رده های پایه یکی از بهترین باشگاه‌های همدان است نیز افزود: از سال ۹۰ با تشکیل مدرسه فوتبال و با پرورش بازیکنان نخبه را در رده سنی هفده سال به لیگ برتر استان رساندیم. همچنین با اینکه بسیاری از محصولات آکادمی علم و ادب در ۱۹سالگی جذب تیم‌های بزرگسالان شهرداری و پاس در لیگ یک و ۲ کشور شدند اما با یکسری بازیکنان جوان باقیمانده و چند بازیکن باتجربه که محصول کار پایه‌ای ما در سال‌های دور بودند توانستیم به فاصله ۳هفته به پایان رقابت‌ها قهرمانی خود را مسجل کنیم که رکورد خوبی در تاریخ فوتبال همدان محسوب می‌شود.
موسس و سرمربی تیم فوتبال علم و ادب همدان در خصوص برنامه های باشگاه برای حضور در لیگ سه کشور نیز گفت: داستان حضور در لیگ سه بسیار متفاوت با لیگ برتر استان است و با توجه به اینکه حضور مقتدرانه در این لیگ فرسایشی نیاز به منابع مالی دارد اگر طی چند روز آینده نسبت به جذب حامی مالی موفق شویم، به طور قطع با برنامه ریزی خوب و استفاده از بازیکنان مستعد و با انگیزه سراسر استان و چند بازیکن غیر بومی با کیفیت، عزم خود را برای صعود جزم می‌کنیم اما در صورتی که منابع مالی تامین نشود مجبویم تیم را واگذار کنیم.
جنتی به مسایل و مشکلات مالی تیم هم اشاره کرد و اظهار داشت: برای موفقیت در هر کاری سه ضلع برنامه ریزی، نیروی انسانی و منابع مالی لازم است. برنامه ریزی و نیروی انسانی موجود است اما اگر منابع مالی تامین نشود به هیج وجه نمی‌توانیم موفق بشویم و با تجربه‌ای که داریم می‌دانیم که ورود بدون منایع مالی لازم مثل این است که با دست خالی به جنگ برویم. امیدوارم این مشکل اساسی برطرف شود و جوانان مستعد این استان بتوانند فرصت حضور و هنرنمایی در لیگ کشور را داشته باشند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن