آقاي فردوسي‌پور عادل باشيد!

عادل فردوسي‌پوربي شك برنامه 90 پرمخاطب‌ترين برنامه تلويزيوني در سالهاي اخير است و تصميم‌گيري‌ها و نظرات كارشناسي طرح شده در آن، در جريانات فوتبالي همواره موثر بوده است.

 

به گزارش "پايگاه اطلاع رساني فوتبال همدان"، برنامه 90 شب گذشته پس آنكه با تاخير فراوان برنامه عادي‌اش را آغاز كرد، در ساعاتي پس از بامداد سه‌شنبه و در آخرين ساعات پخش آن برنامه به بررسي حواشي و كارشناسي داوري ديدار تيم‌هاي پاس همدان و راه‌آهن شهر ري پرداخت.

 

نكته كليدي و حساس اين ماجرا اينجا بود كه فنايي، ناظر فدراسيون در ديدار تيم‌هاي پاس و راه‌آهن به عنوان كارشناس داوري به اين برنامه دعوت شده بود.

  

در اينجا با درست يا غلط بودن نظرات اين داور پيشكسوت كاري نداريم اما در بررسي صحنه‌هاي داوري ايشان به صراحت اعلام نمود كه پنالتي اعلام شده به سود راه‌آهن هرگز پنالتي نبوده و داور به اشتباه خطاي دايوينگ ايمان رزاقي‌راد را پنالتي اعلام كرد.

 

از سوي ديگر اين كارشناس داوري، پنالتي پاس در دقايق پاياني را نيز رد كرد و اين مساله را اشتباه كمك داور ديدار برشمرد.

 

نكته اينجاست كه پس از اين بخش فردوسي‌پور در صحبتهايش به نحوي با مساله برخورد كرد كه اشتباه دقايق پاياني داور موجب جنجالي شدن بازي شده‌ است تا به اين صورت داوري را به شكلي جهت دار در بررابر بينندگان جلوه دهد.

 

 

از طرفي به پاس و طرفدارانش چه ارتباطي دارد كه بهادر عبدي نتوانسته پنالتي راه‌آهن را به گل تبديل نمايد؛ چرا اين ايده را مطرح نمي‌كنيد كه اگر عبدي پنالتي‌اش را گل كرده بود جريان بازي به چه سمتي پيش مي‌رفت!؟

 

اين برخورد مغرضانه و يكسويه به هيچ وجه از مجري و تهيه كننده پرتواني چون فردوسي پور در برابر ديده‌ بينندگان پرشمار برنامه90 به هيچ وجه شايسته نيست.

 

با توجه به نظريه كارشناسي اين برنامه داور در اين ديدار دو پنالتي را به اشتباه براي هريك از طرفين اعلام كرده كه به فرض درستي اين نظر، اشتباهات داوري براي هر دو طرف يكسان بوده و از جهتي نيز مي‌توان گفت كه به نفع راه‌آهن بوده، چرا كه پنالتي اشتباه راه‌آهن زودتر اعلام شده و در صورت گل شدن آن، ممكن بود جهت و نتيجه بازي در انتها به سمت ديگري سوق داده شود.

 

از سوي ديگر، فردوسي پور در گزينش صحنه‌هاي داوري بسياري از اشتباهات داور را كه به اشتباه به نفع راه‌آهن رقم خورده بود را فراموش كرده بود تا به اين شكل داوري اين بازي در نظر بينندگان به شكلي جهت دار متبلور شود.

 

مساله ديگر اينكه در بخش ديگري از مسائل كارشناسي داوري؛ عادل به پخش دو برخورد نادر احمدي با داور و وحيد علي آبادي با هافبك راه‌آهن اشاره كرد، هرچند فنايي در اعلام نظر درباره برخورد علي آبادي چرخش او پيش از ضربه و عدم وجود ديد كافي در خصوص حضور هافبك راه‌آهن پيش از زدن ضربه به توپ را ناديده گرفت و گفت كه داور بايد به وحيد كارت زرد مي‌داده، اما فردوسي‌پور هرگز دو صحنه‌اي كه اين دوبازيكن به اشتباه در همان دقايق ابتدايي از سوي داور با كارت زرد مواجه شدند را پخش نكرد تا يكبار ديگر با زيركي خاص خودش، داوري را به يك سويه جلوه دهد.

 

اميدواريم عادل فردوسي‌پور همانند نامش همواره عادل باشد و دلخوريهاي قبلي از مديران گذشته پاس يا ناراحتي از انتقال پاس به همدان را به فراموشي بسپارد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن