غنی سازی اوقات در همدان با بازار داغ مدارس فوتبال

b_150_100_16777215_00_images_169266377.jpgاین روزها هر اندازه که گرمای طاقت فرسای همدان را شاهد هستیم، بازار مدارس فوتبال حرارت فصل غنی سازی اوقات فراغت نوآموزان را داغ تر کرده است.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، فوتبال به عنوان پرمخاطب ترین رشته ورزشی این روزها نزد خانواده ها به ویژه نونهالان و نوجوانان از استقبال بسیار خوبی برخوردار است و توانسته بیشترین جمعیت ورزشکار را به خود جلب کند.
مدارس فوتبال همدان در سال های اخیر بنا بر سیاست فدراسیون فوتبال و نیز توجه خانواده ها با رشد قابل توجهی همراه شده است و این مدارس در طول سال و به خصوص هنگام تعطیلی واحدهای آموزشی با تبلیغات گسترده نسبت به پذیرش و ثبت نام نونهالان و نوجوانان برای آموزش، فعالیت هایی را انجام می دهند.
به طور معمول والدین و بزرگترهای خانواده، دوست دارند بچه‌ها را در مدرسه‌ای ثبت نام کنند که با معیارها و اصول آنان همسو و موافق باشد که این موضوع در واقع کار را برای انتخاب مدرسه مورد نظر سخت و مشکل می‌سازد.
امسال از مجموع ۸۰ هزار جمعیت فعال در مدارس ورزشی طرح اوقات فراغت ورزش و جوانان همدان در فصل تابستان، ۱۰ هزار نفر در رشته های فوتبال و فوتسال فعالیت دارند.
هیات فوتبال استان همدان نیز به خاطر برطرف کردن دغدغه و نگرانی‌های والدین و بزرگترهای خانواده، تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند تا بچه‌ها در مدارس فوتبال مجوز دار ثبت نام به عمل آورند تا اوقات فراغت فرزندان خردسال، نونهال و نوجوان به شکل مطلوب و مناسب، پر شود
مدارس فوتبال، دانشگاهی کوچک برای پرورش استعدادها
مدارس فوتبال، خانه امید نوآموزان مدرس فدراسیون فوتبال کشور می گوید: مدارس فوتبال خانه امید نوآموزان برای رشد و رسیدن به سطح حرفه ای است و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
بابک صمدیان افزود: در واقع رده های سنی پایه فوتبال در همین مدراس آموزش های مبتدی و البته تخصصی را فرا می گیرند و تاثیر بسزایی در موفقیت آنها در آینده دارد.
وی اضافه کرد: توجه به فعالیت های فرهنگی و پرورشی در کنار کارهای علمی و فنی از جمله مسائل مهمی است که باید مورد تاکید مسوولان در خصوص مدارس فوتبال و فوتسال باشد که هیچگاه فراموش نشود.
این مدرس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: همچنین غنی سازی اوقات فراغت و شکوفایی استعدادها از دیگر کارکردهای مهم مدارس فوتبال و فوتسال است که نقش مهمی در شناسایی ظرفیت ها و معرفی افراد شایسته به تیم ملی دارد .
غنی سازی اوقات در همدان با بازار داغ مدارس فوتبال
صمدیان بیان کرد: برای ارتقای فوتبال و فوتسال عوامل زیادی دخالت دارند، بدون شک یکی از مهم ترین آنها وجود مدارس پایه قوی با حضور علاقه مندان و همچنین مربیان مجرب است که باید جدی گرفته شود.
وی با اشاره به ساختار مدارس فوتبال اظهار داشت: ساختار مدارس فوتبال باید برپایه ۲ بُعد سخت افزار و نرم افزار شامل مکان مناسب ، امکانات ، مربیان ، طرح و برنامه ، برنامه های فرهنگی و در مجموع رعایت تمام مقررات استاندارد باشد.
فعالیت مدارس زیرسایه نظارت و بازرسی مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این باره گفت: نظارت و بازرسی مدارس ورزشی به صورت مستمر در حال انجام است و همکاری خوبی با هیات های ورزشی داریم.
علی رشیدی افزود: هیات های ورزشی همچون فوتبال باید به طور کامل این اداره کل را در جریان وضعیت مدارس زیر پوشش خود قرار دهند تا نظارت ها ، شفاف ، دقیق و با هماهنگی هرچه بیشتر و بهتر انجام شود.
وی اضافه کرد: تمامی مدارس ورزشی باید در محل فعالیت خود نسبت به نصب پروانه و کارت مجوز اقدام کنند تا خانواده ها بدون دغدغه فقط در مکان هایی که قانونی هستند، به ثبت نام فرزندان بپردازند.
وی ادامه داد: والدین در صورت مشاهده هرگونه تخلف در موارد یاد شده می توانند مراتب را به حوزه بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان همدان اطلاع دهند و گزارش مردمی در اولین فرصت بررسی، موضوع پیگیری و پاسخ لازم ارایه می شود.
خانواده ها خود ناظر مدارس فوتبال باشند
وی خاطرنشان کرد: مهمترین ناظر بر نحوه فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال خانواده ها هستند که با بررسی کامل در خصوص وضعیت مدارس و سووال از این اداره کل و هیات فوتبال نسبت به انتخاب و ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند. رشیدی افزود: برای جلوگیری از هرگونه مشکل قطع به یقین همه مسوول هستند ولی هرچه هماهنگی ها بیشتر باشد و مردم احساس وظیفه کنند، نحوه فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال دقیق تر و تابع مقررات و به دور از آسیب خواهد بود.
مربیان با دانش در راس مدارس فوتبال دبیر هیات فوتبال همدان نیز در این باره گفت: همدان از استان های پیشتاز در ارتقا سطح کیفی مدارس فوتبال است به طوریکه هم اکنون بهترین مربیان سازنده و پایه در این مدارس بکار گرفته می شوند.
علی بلالی افزود: یکصد مدرسه فوتبال و فوتسال در سطح استان همدان فعال است که در رده های سنی زیر ۱۰، ۱۱، ۱۲و ۱۳ سال تشکیل شده اند. وی اضافه کرد: بیشتر این مدارس در رشته فوتبال فعالیت دارند که در شهر همدان و در تعدادی از شهرستان ها در طول سال به ویژه تابستان نسبت به پذیرش و آموزش های فنی و انجام فعالیت های فرهنگی اقدام می کنند.
بلالی خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه فدراسیون فوتبال، این مدارس برای ادامه فعالیت باید پروانه باشگاهداری داشته باشند در غیر این صورت مجاز به انجام فعالیت های سالانه نخواهند بود.
دبیر هیات فوتبال همدان با تاکید بر بکارگیری مربیان باتجربه و با دانش در مدارس فوتبال و فوتسال این استان یادآور شد: برگزاری دوره های دانش افزایی ویژه مربیان و عوامل مدارس همه ساله در همدان برگزار می شود. وی بیان کرد: یکی از
عوامل موفقیت در امر پرورش بازیکنان حرفه ای فوتبال و یا هر رشته ورزشی دیگر، شروع آموزش ها و تربیت و پرورش بازیکنان از سنین پایه با یک برنامه ریزی دقیق و استاندارد با استراتژی مشخص و تدوین شده است و این موضوع با جدیت در مدارس فوتبال همدان پیگیری می شود.
وی افزود: مدارس فوتبال و فوتسال در ۲ بخش دائمی و فصلی برگزار می شود که در بخش فصلی، از ابتدای تیرماه آغاز و تا روزهای پایانی شهریورماه ادامه خواهد یافت و سپس بازیکنان برتر با تشخیص باشگاه مربوطه، در مدارس دائمی نیز پذیرفته می کنند.
باشگاه شهرداری پرجمعیت‌ترین در مدارس فوتبال مدرسه فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان به عنوان بزرگترین مدرسه فوتبال استان، طی مراسمی باشکوه و با حضور نوآموزان، مربیان، مسؤولان و خانواده فوتبالیست‌های ثبت نام شده برگزار شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در این مراسم گفت: هر سال بیش از ۶۰۰ فوتبالیست در مدرسه تابستانی ثبت نام می‌کنند. هادی بلاغی افزود: مدرسه فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در کشور یکی از مدارس برتر از نظر وجود زیرساخت‌های ورزشی و مربیان با دانش است.
وی با بیان اینکه هر سال بیش از ۶۰۰ فوتبالیست در مدرسه تابستانی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ثبت نام می‌کنند گفت: همدان فوتبالیست‌های زیادی را به کشور معرفی کرده‌ و ظرفیت خوبی در این حوزه فراهم است. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: بسیاری از فوتبالیست‌های همدانی شاغل در لیگ برتر و لیگ‌های مختلف فوتبال از گذشته تا به امروز از دل مدرسه فوتبال شهرداری و آکادمی باشگاه به سطح اول فوتبال کشور معرفی شده‌اند.
وی یادآور شد: هدف ما ابتدا اخلاق‌مداری و بعد کشف استعدادهای ناب فوتبالی و معرفی به فوتبال کشور است. بلاغی با اشاره به زیرساخت و امکانات مناسب باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان بیان کرد: فوتبالیست‌هایی که در مدارس فوتبال ما فعالیت می‌کنند توسط برترین مربیان استعدادیابی استان زیر نظر گرفته می‌شوند.
وی با بیان اینکه در صورت داشتن استعداد این بازیکنان به تیم‌های پایه آکادمی ما معرفی می‌شوند در ادامه با قدردانی از زحمات مدیریت شهرداری گفت: حمایت‌های شهرداری، ریاست سازمان و اعضای شورای شهر باعث شده تا بتوانیم در استان حرف نخست را بزنیم و در کشور نیز زبان‌زد باشیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را به فرزندان شهر همدان ارائه دهیم و تا آن روز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.
راه‌اندازی مدارس رایگان فوتبال در حاشیه شهر معاون ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان نیز از راه‌اندازی مدارس رایگان فوتبال در حاشیه شهر برای استعدادهای بی‌بضاعت خبر داد.
هادی بلوری افزود: این مدارس فوتبال در زمین چمن‌های مصنوعی ایجاد شده توسط شهرداری در مناطق مختلف شهر همدان راه‌اندازی شده و تمامی خدمات رایگان است. بلوری بیان کرد: برای مدارس فوتبال حاشیه شهر مربی اعزام کرده ایم و امکانات لازم را نیز تأمین کرده‌ایم تا آموزش‌ها در سطح مطلوب انجام شود.
وی این اقدام باشگاه شهرداری را بی‌نظیر دانست و گفت: مناطق کم برخوردار از مدارس رایگان فوتبال همراه با مربی با دانش برخوردار شده اند تا استعدادها به طور گسترده شناسایی و برای پرورش یافتن، جذب شوند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن