رئیس سازمان ملی استاندارد:

استانداردسازی باشگاه‌های ورزشی و تیم‌های فوتبال انجام می‌شود

b_150_100_16777215_00_images_----------636050440178959521.JPGرئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه استانداردسازی باشگاه‌های ورزشی و تیم‌های فوتبال به زودی انجام خواهد شد، اعلام کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در حال تدوین استانداردسازی ۱۰ نوع خدمت است‌.
به گزارش "همدان فوتبال"، مهدی اسلام‌ پناه شنبه ۱۶ مهرماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه همدان به عنوان پایلوت استانداردسازی خدمات گردشگری، سیاحتی کشور انتخاب شده است، اظهار کرد: همدان به عنوان مرکزیت استانداردسازی خدمات گردشگری سیاحتی مانند خدمات گردشگری وابسته به میراث فرهنگی، هتل‌ها، تجهیزات رستوران‌ها، دسترسی‌ها و ... انتخاب شده است‌.
وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران در حال تدوین استانداردسازی ۱۰ نوع خدمت است‌، اظهار کرد: خدمات آموزشی، عمومی، اجتماعی، الکترونیکی، تجاری، ورزشی و پستی از جمله این خدمات است که همگی جدید هستند و پس از تدوین، صیانت اجرایی خواهند داشت.
اسلام‌پناه با اشاره به اینکه استانداردسازی باشگاه‌های ورزشی و تیم‌های فوتبال به زودی انجام خواهد شد، تصریح کرد: ناوگان هوایی موظف است پروتکل‌های مربوطه و خدمات استاندارد را در سطوح مختلف رعایت کند.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نظارت‌ مستقیم و مؤثر بر تولید خودرو در کشور به وجود آمده است، افزود: در حال حاضر ۱۶۰ قطعه خودروسازی شامل استاندارد اجباری هستند اما هنوز هم بسیاری از قطعات استاندارد اجباری ندارند.
اسلام‌پناه با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر تولید پنج خودرو متوقف شده است، مطرح کرد: تیبا ۱ و ۲، ساینا، ۴۰۵‌، جی‌ال‌ایکس و سمند از جمله این خودروها هستند، علاوه بر این تولید پراید نیز از سه سال قبل متوقف شده است‌.
معاون رئیس جمهور درباره استانداردسازی آسانسورها و شهربازی‌ها، بیان کرد: نظارت بر شهربازی‌ها به طور مستمر انجام می‌شود و در سال‌های اخیر تقریباً حوادث آن در ‌کشور به صفر سیده است.
وی با بیان اینکه اجباری شدن استانداردسازی آسانسورها مربوط به بعد از سال ۹۵ است‌، اضافه کرد: بسیاری از آسانسورها قبل از این زمان نصب شده‌اند که برنامه‌هایی نیز برای آن درنظر گرفته شده است‌.
اسلام‌پناه با اشاره به اینکه مردم حق استفاده از محصول با کیفیت را دارند، گفت: در کمیته‌هایی از متخصصان و نخبگان برای موضوع دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم‌ و بین این تشکیلات و دانشگاه‌ها هم ارتباط تنگاتنگ وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران سازمانی‌ ۱۰۰ ساله است، خاطرنشان کرد: این سازمان جزء نخستین سازمان‌هایی است که قبل از ایزو شکل گرفته و جزء پنج کشور اولی بود که به سازمان بین‌المللی استانداردسازی جهان پیوست.
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه هم اکنون ایران رتبه ۲۲ در سازمان بین‌المللی استانداردسازی جهان را دارد، یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۴ هزار استاندارد در سطح بین‌المللی نوشته شده است.
وی با اشاره به اینکه بر صادرات باید دیپلماسی کیفیت حاکم باشد، اظهار کرد: امسال هفته ملی استاندارد و روز جهانی استاندارد با شعار "چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر" برگزار خواهد شد.
اسلام‌پناه با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای این هفته درنظر گرفته شده است‌، افزود: در حوزه‌های تخصصی ورود کرده‌ایم و به عنوان مثال از نشان حلال در ماه جاری رونمایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۱۱ آبان‌ماه سال‌جاری اجلاسیه صحن علنی ریسکامپ با حضور ۱۰ کشور در ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد: قانون استاندارد در ۶۰ ماده و ۳۲ تبصره توسط مجس ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است.
وی با اشاره به اینکه در سازمان ملی استاندارد توسعه محصول و خدمات بر مبنای نیاز است، مطرح کرد: در مقوله دانش‌بنیان بسیاری از شرکت‌ها لازم است استانداردسازی شوند و استانداردسازی باید در اختیار فروش و تولید قرار بگیرد تا اشتغال ایجاد شود.
اسلام‌پناه درباره استاندارد آب همدان هم گفت: در سازمان ملی استاندارد دقت و مراقبت و ایمنی درباره پارامترهای آب سالم در حال انجام است و اراده‌ استانی و ملی برای آب سالم و با کیفیت شکل گرفته است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن