تخصص ورزشی ندارید اظهارنظر نکنید/ اگر لیگ هزینه دارد، حداقل در لیگ دو تیمداری کنید

b_150_100_16777215_00_images_169266377.jpgسرمربی سابق تیم فوتبال شهرداری همدان و یکی از پیشکسوتان فوتبال به انتقاد از عملکرد شورای شهر در قبال تیم لیگ یکی شهرداری پرداخت و گفت: آن دسته از اعضای شورا که تخصص ورزشی ندارند اظهارنظر نکنند.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از خبرگزاری فارس، هادی گل‌محمدی، سرمربی سابق تیم فوتبال شهرداری همدان با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر درباره عدم تیمداری در لیگ یک فوتبال و اظهارنظر یکی از اعضای شورا مبنی بر اینکه برخی هزینه‌ها در فوتبال خلاف کرامات انسانی است، اظهار کرد: من روز گذشته یک استوری در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشتم که تمام حرفم در آن خلاصه می‌شد.
وی گفت: فوتبال اتفاقا پیام فرهنگی دارد و فقط نباید به هزینه‌های آن نگاه کرد، مخاطب آن استوری هم اعضای شورا بود و خواهش دارم آقایان نگاه تخصصی‌تر و دلسوزانه‌تری داشته باشند.
سرمربی سابق تیم فوتبال شهرداری همدان تصریح کرد: اگر در یک استان کارخانجات و شرکت‌های معتبر باشند و فوتبال را حمایت کنند حرفی نیست، اما همدانی که از وجود این کارخانجات محروم است چشم امیدش به ارگانی چون شهرداری دوخته شده که نه فقط فوتبال بلکه همه ورزش‌ها را حمایت کند، شهرداری هم کنار بکشد ضربه بزرگی بر پیکره ورزش به‌ خصوص فوتبال می‌خورد.
گل‌محمدی با بیان اینکه نباید به شهرداری به عنوان تنها یک تیم نگاه کرد، افزود: اعضای شورا باید بدانند شهرداری یک پایگاه و مکتب برای جوانان شهر و چشم امید خیلی‌ها به این تیم دوخته شده است.
وی ادامه داد: قبل از سال ۹۰ با چنین تصمیم مشابهی امتیاز تیم شهرداری را واگذار و رده‌های سنی هم منحل شده بود، وقتی در همان سال تیم شهرداری را تاسیس کردم، اولین شرطم این بود باشگاه باید آکادمی ایده‌آلی داشته باشد و حسن محمدی مدیرعامل وقت هم تمام قد حمایت کردند. اما یک خلأ این وسط وجود داشت به نام تیم بزرگسالان. چون چشم امید رده‌های سنی به تیم بزرگسالان است.
سرمربی سابق تیم فوتبال شهرداری همدان بیان کرد: آن موقع ظرف دو سال دو تیم از پایه به لیگ برتر رفتند و امیدهای ما هم قهرمان لیگ استان شد. اما از جایی به بعد برای پر کردن آن خلأ به مدیران گفتم اگر قرار است بزرگسالان تیم نداشته باشیم من هم نخواهم بود. اما دوستان ورزشی بودند و حمایت کردند.
وی با بیان اینکه از لیگ استان با همان بچه‌های آکادمی شروع کردیم و پله پله رفتیم بالا تا لیگ دسته سه و قهرمانی و آخر همانی شد که می‌خواستیم اضافه کرد: نمی‌دانم اعضای شورا چه تفکری دارند اما خواهش می‌کنم آنهایی درباره ورزش اظهارنظر کنند که تبحر و تخصص دارند.
سرمربی سابق تیم فوتبال شهرداری همدان با بیان اینکه من هیچ‌وقت به خود اجازه نمی‌دهم درباره قضیه‌ای که اطلاعات کافی ندارم حرفی بزنم گفت: گاهی اوقات به فوتبال باید به عنوان یک وسیله نگاه کنیم تا به یکسری هدف‌های ارزشمند برسیم.
گل‌محمدی گفت: آقایان باید بدانند که با این کار دارند امید هزاران جوان شهر را می‌کشند. با فوتبال می‌توان اوقات فراغت بچه‌های همین شهر را پر و هفته‌ای چند ساعت با ورزش درگیرشان کرد.
وی با بیان اینکه چون خود سازنده این تیم بودم تعصب زیادی به آن دارم، عنوان کرد: شهرداری برای من حکم فرزندم را دارد که ۱۰ سال زحمت کشیده و به اینجا رسیده و حالا با یک تصمیم غیرکارشناسی می‌خواهند نابودش کنند.
سرمربی سابق تیم فوتبال شهرداری همدان اظهار کرد: اگر می‌گویند لیگ یک هزینه دارد، حداقل در لیگ دو تیمداری کنند، اما تیم شهرداری را منحل نکنند که ضربه بزرگی به پیکر فوتبال همدان است.
گل‌محمدی به بیان یک خاطره پرداخت و افزود: وقتی مربی این تیم بودم، قبل از مسابقات فصلی که خوب نتیجه گرفته بودیم، اعضای تیم را به گلزار شهدای گمنام می‌بردم تا از این عزیزان یاری بگیریم.
وی با بیان اینکه بعد از مسابقات هم تنهایی به همان‌جا می‌رفتم اظهار کرد: یک‌بار دو پسر جوان مرا شناختند و گفتند از وقتی شما با تیم خود به اینجا می‌آیید و نتیجه گرفته‌اید ما هم اعتقاد دیگری به شهدا پیدا کرده‌ایم و برای مشکلات زندگی از آنان کمک می‌گیریم، من نمی‌خواهم شعار بدهم، اما آیا این کار فرهنگی نیست؟
این پیشکسوت فوتبال در پایان اظهار کرد: با کدام رویداد همدان هفته‌ای چندبار روی آنتن می‌رود؟ یقین دارم که با هزار کار فرهنگی به اندازه فوتبال نمی‌تواند بازتاب داشته باشد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن