شكست ماشين‌سازي بازي‌ها را در ليگ يك حساس‌تر كرد

پاس برد تا به صعود اميدوار باشد

b_150_100_16777215_00_images_stories_pas514.jpgپاس همدان: يك
گل: ‌پويا سيف پناهي (66 پنالتي)
نفت مسجد سليمان: ‌صفر
داوران: اشكان خورشيدي، غلامرضا تيموري و علي‌اكبر عظيم‌پور
اخطار: علي جليلي (پاس)، اسماعيل علي شيرازي و كمال طرفي‌ودایي (نفت)
اخراج: نادر احمدي (پاس)

اسامي تيم پاس همدان: علي نظرمحمدي، پويا سيف‌پناهي، نادر احمدي، محسن ربيع‌خواه، ساشا كلونيجا، تياگو فراگا، بابك رضي، مرتضي تبريزي (مسعود ميكائيلي 88)، علي عبادي (علي جليلي 66)، امير محبي (رضا طاهري 63) و امين متوسل‌زاده
سرمربي: وينگو بگوويچ
اسامي تيم نفت: وحيد كارگر، كمال طرفي‌ودایي، وحيد اميري، حميد خدابنده‌لو (رضا درويشي 81)، اسماعيل علي شيرازي، امين صالح‌وند، حسن مالكي (عباس عسگري 80)، علي جهانگيري، اتابك نمازي، مصطفي برفي (يعقوب سلحشور 59) و حميد بوحمدان
سرمربي: داريوش يزدي
همدان، ورزشگاه شهداي قدس، هفته بيستم از سري رقابت‌هاي ليگ دسته اول باشگاه‌هاي كشور جام آزادگان، نتيجه دور رفت 1-2 به سود پاس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "همدان فوتبال"، قابت‌هاي ليگ دسته اول باشگاه‌هاي كشور جام آزادگان از ايستگاه بيستم عبور كرد. در اين رقابت‌ها روز گذشته تيم فوتبال پاس همدان ميزبان تيم نفت مسجدسليمان بود. پاسي‌ها كه براي رسيدن به ليگ برتر 9 قفل بزرگ را سد راه خود مي‌بينند به دنبال آن هستند تا در هر هفته يكي از اين قفل‌ها را باز كنند و به قفل بعدي برسند. راه رسيدن به مرحله پلي‌آف بسيار سخت و ناهموار است و هر ديدار به معني عبور از يك خان تلقي مي‌شود.
پاس در اولين خان نفت مسجد سليمان را پيش روي خود ديد و براي عبور از آن با تركيبي تهاجمي قدم به ميدان گذاشت. پاس در جايگاه ششم جدول متزلزل است و فرصت‌هاي زيادي براي صدرنشيني و صعود از دست داده و براي رسيدن به هدف در هر بازي محكوم به پيروزي است و ديگر فرصت اشتباه ندارد.
پاس با آگاهي از اين تفكرات قدم به ميدان گذاشت و با سود بردن از بازيكنان هجومي، خود را براي به دست آوردن يك برد شيرين خانگي آماده كرده بود و از همان دقايق اوليه حاكميت خود را بر توپ و زمين ديكته كرد. پاسي‌ها كه مي‌دانستند اگر پيروز نشوند ديگر حرفي براي گفتن نخواهند داشت با انگيزه و روحيه بالا ميدان‌داري كردند و براي رسيدن به گل از خود بي‌تابي نشان دادند.
تيم حريف نيز دست و پابسته نبود؛ هر چند شانسي براي صعود ندارد اما از بيم سقوط براي كسب حداقل امتياز بازي را آغاز كرد. نفت مسجد سليمان كه فوتبال در خون بازيكنان اين تيم جريان دارد با آگاهي از موقعيت پاس تاكتيك خود را بر روي ضد حملات استوار كرد و سعي داشت از فضاهاي خالي خط دفاعي براي تهديد دروازه پاس استفاده كند.
وينگو بگوويچ مربي سرد و گرم‌چشيده پاس با ارزيابي موقعيت پاس و تيم حريف و سود بردن از تمام تجربه خود تيم پاس را به قصد كسب پيروزي روانه ميدان كرد و خود با استرس و عصبانيت زيادي در كنار زمين به هدايت تيم خود پرداخت.
حضور تماشاگران علاقه‌مند به پاس نيز مزيد بر علت شد تا پاسي‌ها تلاش بيشتري كنند و براي كسب پيروزي از هيچ تلاشي دريغ نكنند. هواداران با شعارهاي حمايتي خواهان گلزني پاسي‌ها شدند و همه چيز براي كسب يك پيروزي شيرين مهيا شد.
شروع تند و تيز پاس حكايت از ميل به پيروزي اين تيم داشت. در 15 دقيقه اول توپ و زمين كاملاً در دست پاسي‌ها بود و در زمين نفت خيمه زدند. اما اين برتري اوليه سودي نداشت كه اوج اين حملات در دقيقه 27 به وجود آمد. نفوذ متوسل‌زاده و يك و دو او با محبي دوباره به متوسل‌زاده رسيد كه ضربه وي به كرنر رفت. قبل از اين فرصت يك بار نيز ضربه ايستگاهي تياگو خطرناك نشان داد اما پاس سودي از آنها نبرد.
تيم نفت كه در اين دقايق تنها به ضد حمله چشم دوخته بود آرام آرام بازي را به تعادل كشيد و حتي در 15 دقيقه پاياني دقايقي چند نيز حاكم بر بازي بود. پاس در نيمه اول آنطور كه انتظار مي‌رفت نشان نداد. اين تيم كه فرصتي براي اشتباه ندارد انتظار مي‌رفت هجومي‌تر بازي را در نيمه اول دنبال ‌كند كه استرس حاكم بر اين تيم و ضعف هافبك‌ها در رساندن توپ به مهاجمان مانع از رسيدن پاس به مقصود شد و نيمه اول بدون گل مساوي تمام شد.
هواداران و علاقه‌مندان به فوتبال انتظار بازي انتحاري از سوي بازيكنان پاس داشتند كه در نيمه اول چنين نشد و بازي معمولي را به نمايش گذاشتند. اشتباهات فردي بازيكنان پاس در اين نيمه کاملاً مشهود بود و از دست دادن توپ براي اين تيم مشكل‌ساز شد. پاس كه در اين بازي محكوم به پيروزي بود نيمه دوم را هجومي‌تر آغاز كرد و تلاش گسترده‌اي براي رسيدن به گل داشت.
بگوويچ مربي سرشناس پاس در بين دو نيمه نكات فني را به بازيكنان گوشزد كرد و خواستار انسجام در حملات و سود بردن از فرصت‌هاي پيش آمده شد.
تيم نفت مسجدسليمان كه سرمربي خود داريوش یزدی را به دليل محروميت روي نيمكت نداشت در اين بازي به دنبال تك امتياز بود كه در نيمه اول به اهداف خود رسيد.
تيم نفت مسجدسليمان با روي آوردن به دفاع چند لايه و بستن راه‌هاي نفوذي سعي در متوقف كردن پاس داشت و پاس نيز با نفوذ از عمق و دور زدن مدافعان و ارسال‌هاي بلند به دنبال رسيدن به دروازه حريف بود و اين فشار در نيمه دوم شدت گرفت و خط دفاعي نفت تحت فشار قرار گرفت. وينگو در اين ديدار دست به تعويض زد تا قواي هجومي تيم را تقويت كند. به ميدان آمدن علي جليلي و رضا طاهري جان تازه‌اي به پاس داد و اين تيم هر چه از زمان بازي مي‌گذشت حلقه محاصره را تنگ‌تر كرد و سرانجام رضا طاهري يك پنالتي براي وي گرفت. پاس خوب سيف‌پناهي با نفوذ رضا طاهري در دقيقه 66 همراه شد كه با خطاي مدافعان سرنگون شد تا داور نقطه پنالتي را نشان دهد. ضربه پنالتي را پويا سيف‌پناهي به گل تبديل كرد تا نام خود را در فهرست گلزنان پاس ثبت كند. اين گل اولين گل سيف‌پناهي در دو سال اخير براي پاس بود.
پاس كه براي رسيدن به گل بي‌تابي مي‌كرد پس از اين گل با آرامش بالايي بازي را دنبال كرد و تيم نفت نيز از هم پاشيد. پاس كه تيم برتر زمين بود پس از اين گل چند فرصت گلزني ديگر نيز به دست آورد اما مهاجمان اين تيم فرصت‌هاي به دست آمده را با بي‌دقتي از دست دادند. در ادامه بازي پاس سعي كرد تا بازي را اداره كند و تيم نفت نيز با روي آوردن به ارسال‌هاي بلند تلاش داشت تا بازي را به تعادل بكشد.
پاس سرانجام در يك بازي كم جنب و جوش موفق شد به يك پيروزي با ارزش و 3 امتياز شيرين كسب كند تا از خان اول به سلامت عبور كند. پاس با اين پيروزي به ادامه رقابت‌ها اميدوار شد تا بازي‌هاي باقي مانده را با اميدواري بيشتري دنبال كند.
در پايان بازي اخراج نادر احمدي پاس را 10 نفره كرد تا اين بازيكن بازي با گل‌گهر سيرجان را از دست بدهد.
اما در ساير ديدارها دو تيم بالاي جدول مقابل ميزبانان خود تن به شكست دادند تا ادامه رقابت‌ها با حساسيت بالايي دنبال شود. تيم آلومينيوم هرمزگان كه صعود خود را تا حدودي قطعي مي‌داند در اهواز مقابل استقلال صنعتي زانو زد و با دو گل مغلوب اين تيم خوزستاني شد. استقلالي‌ها با اين پيروزي به بقا در ليگ اميدوارتر شدند و خود را از منطقه خطر دور كردند.
تيم ماشين‌سازي تبريز كه در رده دوم جدول قرار داشت باز هم نتوانست پيروز شود و مقابل تيم ته جدولي كاوه تهران تن به شكست داد. ماشين‌سازان كه با افت محسوسي روبرو شدند حالا براي حضور در پلي‌آف نيز جايگاه خود را ناامن مي‌بينند و تيم‌هاي مدعي فاصله خود را روز به روز كمتر مي‌كنند.
تيم فوتبال گهر زاگرس درود كه شگفتي‌ساز ليگ شده اين هفته در مقابل گل‌گهر سيرجان با يك گل به پيروزي رسيد تا از شكست ماشين‌سازان نهايت سود را ببرد و به رده دوم صعود كند. تيم فوتبال نيروي زميني نيز با يك گل تربيت يزد را برد و به حضور در پلي‌آف اميدوارتر شد. تيم فوتبال شيرين‌فراز نيز كه دور برگشت را خوب شروع كرده در روند رو به رشد خود ميهمان خود شهرداري ياسوج را با يك گل بدرقه كرد تا اين تيم نيز اميدوار به صعود شود. ديدار دو تيم نساجي مازندران و برق شيراز نيز به تعويق افتاد.
در پايان هفته بیستم ليگ يك تيم آلومينيوم هرمزگان با 40 امتياز صدرنشين است. تيم گهر زاگرس با 32 امتياز در جاي دوم قرار دارد و ماشين‌سازي تبريز با 31 امتياز سوم است. تيم‌هاي نيروي زميني با 30 و شيرين‌فراز كرمانشاه با 29 امتياز چهارم و پنجم هستند و تيم پاس علي‌رغم غلبه بر نفت مسجدسليمان به دليل پيروزي تيم‌هاي بالاي سر با 26 امتياز همچنان در رده ششم جدول قرار دارد. پاس حالا اختلاف امتيازش با تيم دوم به 4 امتياز تقليل پيدا كرد و با دو تيم گهر نيروي زميني و شيرين‌فراز بازي مستقيم دارد و حالا با اميدواري بيشتر به ادامه حيات مي‌انديشد.


 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن