سکاندار فوتبال همدان:

برگزاری دوره مربیگری A فوتبال آسیا کار هر استانی نیست

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_avatars_sufi.jpgرئیس هیأت فوتبال استان همدان در مراسم اختتامیه دوره مربیگری درجه A فوتبال آسیا با تاکید بر اینکه برگزاری این دوره که بالاترین سطح مربیگری فوتبال در کنفدراسیون بین‌المللی فوتبال آسیا شناخته می‌شود کار هر استانی نیست و این امر با رایزنی و مذاکرات ممکن شد، گفت: سهمیه استان همدان در این دوره ۱۶ نفر بود و تاثیرات بالای حضور مربیان همدانی در این دوره در آینده مشخص خواهد شد.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایسنا، عباس صوفی در ابتدای مراسم اختتامیه دوره مربیگری درجه A فوتبال آسیا ضمن تجلیل از عملکرد و سطح بالای اساتید و عوامل برگزار کننده دوره، اظهار کرد: بابت برگزاری این دوره که سطح بسیار بالایی دارد بسیار خوشحالیم و این امر با همکاری عوامل مختلف هیأت فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره ورزش وجوانان مریانج و باشگاه شهرداری ممکن شد و تعداد سهمیه بالایی از استان همدان در این دوره حضور داشتند که شاید ممکن نبود به این راحتی‌ها چنین فرصت خوب و آسانی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.
وی افزود: بسیار خرسند هستیم که استاد مسعود اقبالی، مدرس بین المللی کنفدراسیون فوتبال آسیا که جزء برترین مدرسان فوتبال کشور هستند به عنوان مدرس و استاد این دوره در همدان حضور داشتند و سعادت بزرگی برای رشد و اعتدال فوتبال استان پیش آمد.
صوفی تصریح کرد: هم‌چنین از استاد بهروز معین، دستیار این دوره که از ظرفیت بومی استان همدان هستند کمال تشکر و قدردانی را داریم.
رئیس هیأت فوتبال استان همدان خاطرنشان کرد: میزبانی دوره مربیگری درجه A آسیا که در واقع بالاترین و حرفه‌ای ترین مدرک مربیگری فوتبال در آسیا می باشد، به راحتی به هر شهری تعلق نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: با رایزنی و مذاکراتی که با فدراسیون فوتبال داشتیم، موفق به اخذ مجوز برگزاری این دوره شدیم. همچنین با موافقت فدراسیون فوتبال، سهمیه خوبی به مربیان استان همدان تعلق گرفت تا جایی که ۱۶ مربی شرکت کننده در کلاس بومی  هستند
صوفی اشاره کرد: مربیان نقش مهمی در پرورش استعدادها ایفا می‌کنند و می‌توانند مانع بسیاری از مشکلات مختلف فرهنگی و اجتماعی شوند و این موضوع، مسئولیت آنها را سنگین‌تر می‌کند؛ شاهد تاثیرات بالای این دوره در آینده خواهیم بود زیرا سطح مربیان بومی بالاتر برود بازیکنان بهتری پرورش پیدا می‌کنند.
علی ضمیری کامل، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز در ادامه با تمجید از شرکت‌کنندگان پرتلاش دوره و هیأت فوتبال استان جهت اخذ مجوز میزبانی این دوره، مطرح کرد: قطعا برگزاری این دوره فواید بسیار زیادی برای فوتبال و ورزش استان همدان خواهد داشت.
وی افزود: سال‌های آینده متوجه تاثیرات این دوره می‌شویم و امیدوارم با استفاده از دانش مربیان بومی استان، به زودی شاهد تیمی از استان همدان در سطح اول فوتبال کشور باشیم.
استاد مسعود اقبالی، مدرس بین‌المللی دوره مربیگری درجه A آسیا نیز ضمن تشکر از مسعادت عباس صوفی و هیأت فوتبال استان برای برگزاری مطلوب این دوره عنوان کرد: به مربیان شرکت کننده در کلاس توصیه می‌کنم تنها به دریافت مدرک توجه نکنند و مطالعه مستمر و کسب اطلاعات روز دنیای فوتبال را در دستور کار خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: امروزه سطح فوتبال جهان با دهه‌های گذشته بسیار متفاوت است و مربیان برای افزایش  کیفیت کار خود، می‌بایست اطلاعات خود را پیوسته گسترش دهند.
اقبالی در ادامه به تمجید از اقدام شایسته هیأت فوتبال در تقدیر از پیشکسوتان فوتبال استان همدان پرداخت و مراسم اختتامیه دوره مربیگری درجه A آسیا را پربار و بی‌نظیر دانست.
در خلال این مراسم از پیشکسوتان ارزنده و  شناخته‌شده فوتبال همدان هم‌چون محمود کرمی، محمد بهگندم، محمود محسنی، جواد شدیدی و رضا فرشچی و هم‌چنین اکبر تجری، رئیس اداره ورزش و جوانان مریانج تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است؛ دوره مربیگری فوتبال درجه A آسیا از تاریخ ۳۰ مرداد الی ۸ مهرماه، به میزبانی همدان و با مدرسی استاد مسعود اقبالی و دستیاری استاد بهروز معین، با شرکت مربیانی از استان های مختلف کشور از جمله تهران، مازندران، البزر، خوزستان، خراسان رضوی، یزد و... به صورت حضوری در ورزشگاه حاجی بابایی مریانج برگزار شد و در پایان مراسم اختتامیه به مربیان شرکت کننده گواهی شرکت در کلاس تقدیم شد.
هم‌اکنون ۱۰۰۰ مربی فعال آقا و ۲۰۰ مربی فعال خانم در سطح فوتبال استان همدان مشغول به فعالیت هستند؛ بیش از ۱۰ هزار فوتبالیست در رده‌های سنی مختلف در همدان به فوتبال می‌پردازد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن