سپهر غرب نوشت/چوب حراج به آبروی ورزش شهرداری همدان

b_150_100_16777215_00_images_stories_asia_vision_Shahrdari_Hamedan.jpgدر حالی‌که بر اساس قانون وزارت کشور شهرداری‌ها از تیم‌داری حرفه‌ای منعی شده‌اند اما چند سالی است که با حمایت قابل تقدیر شورای شهر و حداقل مدیر ارشد شهری، همدانی‌ها در لیگ دو صاحب یک تیم فوتبال شدند که به مکانی برای رسیدن به آروزهای جوانان این شهر تبدیل شده است.
به گزارش همدان فوتبال و به نقل از روزنامه سپهر غرب، تیم فوتبال شهرداری همدان چند سالی است توانسته با استفاده از قابلیت بومی و بهره‌گیری از امکانات منحصر به فرد باشگاه شهرداری همدان ( زمین تمرینی، سالن بدنسازی، مجموعه آبی و خوابگاهی) شرایط خوبی را برای خود در فوتبال لیگ دسته دو کشور دست و پا کند و با هدایت استعدادهای کشف‌شده در آکادمی و تیم‌های پایه قدم‌های ارزشمندی را بردارد.
هزینه 1.5 میلیاردی برای تیم لیگ دویی
تیم شهرداری که برای سال 98 با دستمزد ( کادر فنی، بازیکنان، و سایر) بالای یک میلیارد تومان بسته شد توانایی صعود به لیگ بالاتر داشته و همه امکانات را برای این کار در اختیارش گذاشتند در واقع تقریبا با احتساب هزینه‌های البسه، اردو داخل خانه و بیرون، تدارکات و پزشکی در نهایت 1.5 میلیارد تومان در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن برای مجموعه شهرداری آب می‌خورد.
از دیگر سو این موضوع بر همگان مشخص و واضح است که درآمدهای شهرداری‌ها از محل اخذ عوارض‌ خدمات شهری و نوسازی املاک بوده و هزینه در عرصه ورزش در حقیقت پولی است که از جیب مردم پرداخت می‌شود و حال سئوال اینجاست که شهرداری با هزینه‌کرد 1.5 میلیارد تومانی نباید شاهد موفقیت و پیشرفت و کسب نتیجه ایدال باشد تا در رقابت با تیم‌ استان‌های همجوار حرفی برای گفتن داشته باشد؟
چوب حراج بر آبروی ورزش شهرداری همدان
اما در حالی که اعضای فعلی شورای شهر و مدیریت ارشد شهری از هیچ کوششی برای حمایت از تیم شهر دریغ نکردند به تازگی نوک پیکان اتهام عدم نتیجه‌گیری در لیگ دو به سمت متولیان ورزش شهرداری رفته و با مصاحبه‌ای تند در فضای مجازی برهم زدن آرامش را به همراه داشته است.
این مربی در پاسخ به یکی از سئوالات گفته «تیم شهرداری با تغییراتی که در فصل اخیر داشت نیم فصل اول جزء مدعیان صعود بودیم و نتایج خوبی را گرفتیم ولی متاسفانه در نیم فصل دوم به‌دلایلی مانند نداشتن زمین تمرین، شرایط آب و هوایی (برف و باران) دیر شروع کردیم تمرینات نیم فصل به‌علت پرداخت نشدن قرارداد بازیکنان و عدم تقویت تیم به‌دلیل مشکلات مالی و مسائل حاشیه‌ای و داوری مسابقات نتوانستیم نتایج مناسبی را کسب نماییم و احتمال صعود تیم خیلی ضعیف است.»
با عوام‌فریبی نمی‌شود در فوتبال ماندگار بود
نداشتن زمین برای تیم‌های فعال در منطقه غرب کشور که به دلیل بدی آب و هوا در نیمه دوم سال با مشکلات مواجه هستند مشکل مشابهی است و نمی‌توان از آن به عنوان دلیل عدم نتیجه‌گیری استفاده کرد.
آیا پرداخت نشدن قرارداد بازیکنان باید باعث تعطیلی تمرینات بشود؟ قاعده بر این است که در شروع نیم فصل بعد از یک هفته استراحت کادر فنی موظف است که تمرینات خود را اعلام و حتی با بازیکنان جوان و رده پایه شروع کند و اگر بازیکنان به عدم پرداخت از طرف باشگاه اعتراضی دارند سر تمرین حاضر نشوند اما آیا تعطیلی تمرین توسط کادر فنی این شائبه را ایجاد نمی‌کند که مربی هم برای رسیدن به مطامع مالی هم‌صدا با بازیکنان تمرینات را به تعطیلی کشانده و به همین دلیل در رسانه‌های استانی و کشوری از اعتصاب بازیکنان تیم اخباری منتشر شد؟
بر اساس گفته مسئولان ورزش شهرداری تا کنون در حدود 50 درصد مبالغ قراردادها پرداخت شده و این در حالی است که ارقام پرداختی به بازیکنان در خیلی از تیم‌ها محقق نشده و نمی‌شود و این خود حمایت خوبی از سوی مدیریت ارشد شهری برای تیم دسته دومی همدان بوده است.
تیمی که با هزینه بالای یک میلیارد تومان برای دستمزد بسته می‌شود چه نیازی به تزریق بودجه مضاعف است که از عدم تقویت تیم در نیم فصل دوم حرف به میان آمده است.
نتیجه‌گیری این بخش از مصاحبه اینکه با عوام فریبی نمی‌شود در فوتبال ماندگار بود و اگر منطقی در کار و انصافی وجود داشته باشد در چند خیابان آن طرف‌تر تیم پاس که با هزار و یک مشکل از بدهی‌های میلیاردی تا عدم پرداخت به موقع پول دست و پنجه نرم می‌کند با استفاده از چهار بازیکن باسابقه فوتبال ایران به عنوان مربی که گرمی و سردی فوتبال را حس کردند و با داشتن شرایط مشابه آب و هوایی و مشکلات مالی در کورس قهرمانی در گروه خود و یکی از امیدهای صعود لیگ دو محسوب می‌شود.
جلوی ندانم‌کاری در ورزش شهرداری همدان را بگیرید
حمایت مدیریت ارشد شهری با تاکید و حمایت شورای شهر در همه ابعاد ورزش به خصوص فوتبال بر کسی پوشیده نیست و همچنین در کنار آن استفاده از پیام حیدری یک مرد فوتبالی تیم عیار که در حال حاضر در بالاترین سطح فوتبال ایران و آسیا رخدادها و اتفاقات فوتبال را رصد می‌کند در مجموعه ورزشی شهرداری اتفاق خوب و قابل تقدیری است که از نگاه منصفانه نباید دور بماند.
حضور پیشکسوتان خاک‌خورده فوتبال در بدنه باشگاه شهرداری هم قابلیت مهمی است که می‌توانند در مشاوره دادن به روح الله وجدی متولی اصلی ورزش شهرداری کمک شایانی بکنند.
حضور همه این افراد از شهردار تا پیشکسوتان و مسئولان ورزش شهرداری می‌طلبد که با تدبیر بهتری مانع از بروز این ندانم‌کاری‌ها شود و با برخورد جدی با کسی‌که یک تنه به دنبال متشنج کردن فضا برای رسیدن به اهداف خود است از دورریز پول‌هایی که از جیب مردم و توسط شهرداری به پای فوتبال ریخته می‌شود جلوگیری کنند.
با این توضیحات ضروری است یادآور شویم که مدیریت ارشد شهری که توانسته با رویکردی معقول نسبت به هزینه‌کرد در بخش ورزش به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند نباید اجازه دهد چوب حراج به آبروی ورزش شهرداری همدان بزنند و تمام رشته‌هایی که با زحمات فراوان بافته شده توسط یک یا چند نفر پنبه شود.
در پایان باید گفت در حال حاضر در فوتبال همدان و مشخصاً تیم شهرداری می‌توان از آن مثال فوتبالی مشهور حرف به میان آورد که رونالدو را باید رها و فکری برای بقیه ماجرا کرد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن