اوضاع نابسامان پاس در شروع لیگ ۲؛

از لباس زرد تا بازیکنان بدون کارت

b_150_100_16777215_00_images_stories_pas_pas_1400.jpgوضعیت تیم فوتبال پاس گویا قرار نیست سروسامان بگیرد و بسان هر سال دریغ از پارسال، شاهد وخیم‌تر شدن حال و روز قهرمان سابق آسیا در همدان هستیم.
فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور در حالی از یکشنبه گذشته آغاز شد که پاسی‌ها بازهم فصل را با شکست آغاز کردند.
اما فارغ از مسایل فنی که منجر به شکست پاس در مقابل ون پارس اصفهان در بازی نخست شد، مشکلات عدیده این تیم همچنان پابرجاست و باعث شده تا در نتیجه گیری نیز تاثیرگذار باشد.
سیامک فراهانی سرمربی پاس اگرچه در نخستین گام تن به شکست داد اما او تنها با ۱۶ بازیکن راهی اصفهان شده بود و فرصت برای تکمیل کردن تیمش همچنان فراهم نشده است.
صادر نشدن کارت بازیکنان از یکسو و مشکلات ریز و درشت مالی باشگاه از سوی دیگر باعث برهم زدن اوضاع و احوال این تیم شده است.
بازی با لباس رنگ زرد
پاس که از شروع تاسیس تاکنون به سبزقامتان شهرت داشته و دلیل آن پوشیدن لباس سبز رنگ است، حالا سنت شکنی کرده و لباس تیم به زرد تبدیل شده است.
از ابتدای تاسیس باشگاه پاس تاکنون لباس اصلی این تیم سبز و لباس دوم سفید رنگ بود اما شروع فصل امسال پوشش زرد رنگ پاس باعث اعتراض و واکنش تماشاگران شد.
البته باشگاه پاس وقتی واکنش‌های پیاپی هواداران نسبت به تغییر رنگ لباس تیم را دید، اعلام کرد که این لباس اصلی نیست.
گویا باشگاه پاس برای سفارش لباس بازی تیم نیز دقیقه نودی اقدام کرده و باعث شده تا در نخستین بازی با لباس تمرینی حاضر شوند.
حالا تماشاگران متعصب پاس توقع دارند که این تیم در بازی دوم خود با لباس اصلی وارد زمین شود که منقش به رنگ‌های سبز و سفید است.

مشکلات مالی سد راه پاس
مسایل مالی تیم همچنان پا برجا است و مدیرعامل باشگاه برای حمایت از این تیم مشروط کرده که فقط هزینه‌های فصل جاری را می‌پردازد و کاری با بدهی‌های قبلی ندارد.
پاسی‌ها بیش از سه میلیارد تومان به کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال بدهی دارند و کسی پاسخگوی طلبکاران نیست.
پاسی‌ها بیش از سه میلیارد تومان به کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال بدهی دارند و کسی پاسخگوی طلبکاران نیست.
همین مساله باعث شده تا انبوه طلبکار باشگاه پاس به فدراسیون هجوم برده و خواستار تسویه مالی پاس باشند.
به گفته آنان پرداخت بدهی‌ها مهمتر از حضور در لیگ ۲ بدون پشتیبانی مالی است و برخی بدهی‌ها مربوط به یک دهه اخیر است.
همین مساله باعث شده تا فدراسیون فوتبال نیز فعالیت پاس را منوط به پرداخت بخشی از بدهی‌ها کند.
سازمان لیگ نیز به طور رسمی اعلام کرد که پاس باید تا قبل از هفته دوم لیگ ۲ نسبت به پرداخت بخشی از بدهی‌ها اقدام کند در غیر اینصورت کارت بازیکنان صادر نمی‌شود.
این تیم در هفته نخست مسابقات نیز با کارت ملی بازیکنان مقابل ون پارس اصفهان به میدان رفت که نتیجه‌ای جز شکست نداشت.

فراهانی در پازل سردرگم پاس
سیامک فراهانی شاید تصور این را نداشت که پاس را با این وضعیت تحویل بگیرد او پذیرفت که کادر فنی تیمش را از مربیان بومی همدان تشکیل دهد و از حداکثر بازیکن بومی در تیم خود استفاده کند.
سرمربی پاس هنوز نتوانسته ترکیب دلخواه خود را تکمیل کند و حالا نیز با مشکل بزرگتر از جانب فدراسیون در عدم صدور کارت بازی مواجه شده است.
فراهانی در نخستین گام تنها با ۱۶ بازیکن به میدان رفت و دستان او برای انتخاب نفرات مورد نیاز در ترکیب تیم و حتی تعویض‌ها بسته بود.
فراهانی در نخستین گام تنها با شانزده بازیکن به میدان رفت و دستان او برای انتخاب نفرات مورد نیاز در ترکیب تیم و حتی تعویض‌ها بسته بود.
ادامه این روند تاثیر منفی بر روحیه تیم، تنزل در جایگاه جدول و نارضایتی هواداران خواهد داشت هر چند اغلب دوستداران این تیم از وضعیت موجود اطلاع دارند.
او در صورتی که مشکلات پاس حل و فصل نشود، چاره‌ای ندارد و در هفته دوم مسابقات بازهم با ۱۶ بازیکن موجودی به میدان برود.

پاسخگو نبودن مسئولان
شروع دوباره پاس اگرچه با مشکلات عدیده همراه است اما حل این مسایل را هیچ یک از مسئولان اجرایی استان به عهده نمی‌گیرند.
«حمید سیفی» مدیرکل ورزش و جوانان همدان معتقد است که در قضیه تسویه بدهی‌های گذشته نمی‌تواند اقدامی صورت بدهد چرا که قانون به او اجازه پرداختی از حساب دستگاه ورزش را نمی‌دهد.
«امیر عظیمی» مدیرعامل باشگاه پاس نیز بارها اعلام کرده که شرط ادامه کارش در تیم پرداخت تمام هزینه‌هایی است که انجام می‌دهد.
«عباس صوفی» رییس هیات فوتبال همدان با اشاره به اینکه تاکنون با رایزنی و ارتباط داخلی توانسته از فدراسیون برای پرداخت بدهی‌ها فرصت بگیرد، گفت: دستگاه ورزش باید تکلیف وضعیت بدهی‌های مالی را مشخص کند.
حالا توپ‌اندازی در پرداخت بدهی‌ها مدام در حال پاس کاری است و هیچ کس پاسخگوی وضعیت نابسامان پاس نیست.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن