نمکی: تیم پرسپولیس پس از بازگشت از هند قرنطینه کامل شود

b_150_100_16777215_00_images_2049812.jpg وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای فوری به دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت، بر ضرورت قرنطینه کامل و انجام تست‌های مربوطه تیم فوتبال پرسپولیس پس از بازگشت از هند تاکید کرد.
 سعید نمکی در این نامه نوشت: طبق اطلاع واصله تیم فوتبال پرسپولیس کشورمان در قالب یک گروه ۵۰ نفره برای انجام مسابقات در شهر گوا کشور هندوستان حضور دارند. از قرار معلوم این تیم پس از بازگشت از کشور هند در مسابقات داخلی فوتبال شرکت خواهند کرد بنابراین ضروری است با توجه به شیوع ویروس جهش یافته هندی و آمار بالای ابتلا و مرگ و میر در کشور هند، همه افراد این تیم و همراهان آن به محض بازگشت تحت قرنطینه کامل و انجام تستهای مربوطه قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه پش از این جلسه اعلام کرد: فعلا ویروس جهش یافته انگلیسی نوع غالب ویروس در کشور است که میزان سرایت، بیماری زایی و مرگ آوری آن از ویروس ووهان بیشتر است و جوانترها را بیشتر مبتلا می کند. این ویروس اکنون در کشور تاخت و تاز می کند اما خطر جدید ویروس جهش یافته کرونا در هندوستان است که به شدت مسری است و میزان تلفات بالایی دارد و حتی از ویروس های کرونای دیگری مثل انگلیسی، بزریلی و آفریقای جنوبی خطرناکتر است.
وی افزود: استانهای مرزهای شرقی که در همسایگی پاکستان و افغانستان هستند باید بیشتر رعایت کنند. به روسای دانشگاههای علوم پزشکی و استانداران در این مورد توصیه شده و باید تمهیدات لازم را انجام دهند تا بتوانیم این خطر را کنترل کنیم.
تیم فوتبال پرسپولیس برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در گروه پنجم، هم اکنون در شهر گوا واقع در جنوب غربی هند به سر می برد.
هند اکنون با یک سونامی ویروس کرونا مواجه است و کمبود امکانات پزشکی، به گفته کارشناسان، سیستم بهداشتی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.
تاکنون ۱۶ میلیون و ۶۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۵ هزار نفر جان باخته اند. گزارش های منتشر شده از هند حاکی از این است که بیمارستانهای این کشور با کمبود جا و امکانات درمانی از جمله اکسیژن مواجه هستند و بسیاری از مردم این کشور از ترس ابتلا به کرونا برای تحویل اجساد درگذشتگان خود مراجعه نمی کنند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن